Förlänga en XRS -07?

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Hej!

En liten tanke slog mig såhär på kvällskvisten.

JAg har nyligen köpt en X-RS 800 -07, är mycket nöjd med prestanda och dämperi etc. Velade lite före om det var en renegade jag skulle köpa..

Men nu såg jag på blocket en boggie från en 07 renegade komplett med dämpare för 4500:-

Kan jag sätta den boggien på min, flytta dämparna från xrs:en till den boggien och sen bara köpa en 345 matta?

Om jag kan använda mina X-RS dämpare så kan jag ju dessutom sälja dämparna som hör till renegade boggien..

Det borde ju innebära en Renegade X-RS 800 !? Borde ju vara en riktigt trevlig kompromiss!

Man får ju såklar anpassa drevning också.

Vad tror ni, är detta öht genomförbart utan att bygga om/ flytta fästpunkter etc?

Tack för svar!

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Låter som att det skulle bli en trevlig maskin, är själv helnöjd med min 345.

Tror dock att drt änklast du kan göra om du vill förlänga den är att köpa ett förlängningskitt till dom befintliga boggiskenorna.
Detta eftersom jag TROR att dom bakre boggie infästningarna annars måste flyttas.
Misstänker även att den bakre boggidämparen inte kommer att passa (blir för kort).

Men som sagt jag är inte helt säker på detta.

Billet X har ju fina förlängningssatser.

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Hej!

Ja kanske helt klart är enklast och framförallt billigast med förlängningsplåtar.

Men hur hållbart är det? Man vill ju inte känna att man ska vara rädd för att det går sönder om man tex hoppar lite och landar på vändhjulen etc.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det har hållit bra för mig, har inte ens hört någon som krökt förlängningsplåtar faktiskt..