förlänga nytro rtx?

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Hej!

Funderar vad som krävs för att förlänga en nytro rtx -08. Är det några problem i drivlinan när man förlänger maskinen? Någon som har kört en bra bit på en förlängd rtx och kan säga hur det verkar fungera:huh:

tack på förhand! :biggrin1:

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Jag har en förlängd rtx till en xtx. Funkar då utan problem. Mitt recept åt dig är. Non slip drivhjul, 365x38x44 matta. harman tunnel, billet förlängning,sen 2 extra hjul bak. Kan dreva ned om önskas

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag förlängde med OFT racings skenor till 345, Backcountry 44mm matta, hembyggd tunnelförlängning, nonslip, och XTXens drevning. Efter 160 mil har jag inte hittat nåt problem öht. OFTs skenor håller en helt sinnessjuk passfom! Rekommenderas.
Jag gjorde allt i samband med MCX 240 montering, antar att påfresningarna blir en aning högre än om man kör original-men det är bara en gissning.
Inget att fundera på, just do it. Däremot kanske det kan vara en tanke att sälja skotern och köpa en som en klar, det blir inte billigt tyvärr.

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Bästa är väl att få dit en renegade eller summit Boogie. Jag har bara hunnit köra ca 40 mil. Är väl inga problem än. Man får ju bättre dämpare med en kort

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Hej! lånar tråden lite bara, någon som vet om dessa förlängningsplåtar är bra? http://www.rinab.nu/Snoeskoter2/Yamaha/Boggie/Foerlaengningsplaatar-307-34527.htm och om 307-345 gör någon märkbar skillnad liksom? Ska förlänga min SRX 600 -99 skulle helst vilja få tag på en MM boggie från Viper eller srxen men har inte hittat nåt än. Tunnel förlängning kan man ju fixa till själv. 38mm eller 44mm? Förlåt för att jag frågar massa i tråden men :p

MVH

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Hej! lånar tråden lite bara, någon som vet om dessa förlängningsplåtar är bra? http://www.rinab.nu/Snoeskoter2/Yamaha/Boggie/Foerlaengningsplaatar-307-34527.htm och om 307-345 gör någon märkbar skillnad liksom? Ska förlänga min SRX 600 -99 skulle helst vilja få tag på en MM boggie från Viper eller srxen men har inte hittat nåt än. Tunnel förlängning kan man ju fixa till själv. 38mm eller 44mm? Förlåt för att jag frågar massa i tråden men :p

Jag vet då inte. Säkert inte rätt passform osv. Du har dock en srx så finns väl sämre till den, har du frågat knracing? dom har ju mycket till gamla yamaha.
Klart det gör skillnad. den går då mycket bättre i snön, plus mycket behagligare efter led. Kör på 44as matta. det är mitt tips