Freeride 2012 SPI med originalburk

Arkegrim

Medlem
30 aug 2016
8
0
1
Söderfors
Heej, som topic lyder. Nån som testat monterat originalburk på ett SPI system? Har försökt men anslutning verkar för tvär för att kunna montera. Har inte kvar origianlrör så kan inte jämnföra.

Vill ju kunna åka i Funäsdalen utan att någon gnäller :unsure:
Annars hade jag tänkt att försöka täta SPI burken något mera. Eller blir de kanske för mycket motstånd då. Här kommer en bild inne i burken på SPI'n.

14281446_10208783793825046_1891105812_n.jpg
Här ser du att suttit nån slags stoppning eller har jag fel? Men kanske inte räcker heller att få den tyst nog. Helst av allt skulle jag vilja få på originalburken.

mvh

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Att stoppa om spi burken är helt fel. Men om du har en orginal burk är de ju inga problem om de bara skiljer lite på vinkeln, bara du har en svets eller känner nån som har en så är de ju bara modifiera tills den passar.

Arkegrim

Medlem
30 aug 2016
8
0
1
Söderfors
Att stoppa om spi burken är helt fel. Men om du har en orginal burk är de ju inga problem om de bara skiljer lite på vinkeln, bara du har en svets eller känner nån som har en så är de ju bara modifiera tills den passar.
okej, var väll de jag helst inte velat göra. Känns riskabelt att svetsa om det själv. Sen kommer heller inte SPI burken passa i framtiden.