Går endast på 1 cylinder med ger gnista på båda

Xcero

Medlem
19 dec 2009
14
0
1
Hej jag har en arctic cat zl500 - 1998 och jag har nyss bytt tändspole på den för att den gav bara gnista på 1 cylinder men sen igår när jag var ute och åkte så börja den gå på 1 cylinder igen och jag har bytt tändstift och den ger gnista på båda och ibland när man kör så tänder den till så den går på båda så kan man köra på båda i kanske 1 min sen börjar den på på 1 cylinder igen . Skulle vara väldigt taksam om nån kunde skriva vad som möjligen kan vara fel för jag har nyss gjort ren fögasaren och det var inge skit i den så jag vet inte vad det kan vara för fel :confused::Cry:

Xcero

Medlem
19 dec 2009
14
0
1
men vadå vad betyder det då asså det ska väll vara ca 10 kg eller vad det är och vad menas med om det är för lite då ?

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
men vadå vad betyder det då asså det ska väll vara ca 10 kg eller vad det är och vad menas med om det är för lite då ?
det viktigaste är att det är lika komp på båda cylindrarna..ska helst inte skilja någonting.

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Når tändkablarna till motsatta cylinder? om dem gör det så testa och byt och kolla om det är samma cylinder som inte funkar.

Xcero

Medlem
19 dec 2009
14
0
1
okej ja jag har testat bytt och det är samma cylinder som vägrar gå hela tiden :/

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Å hur ser tändstiftet ut från cyllen den INTE går på?
svart och/eller blött = saknad komp (motorhaveri), flödande förgasare eller fel på tändning
vitt och/eller torrt = trolig soppa brist - ge den en snutt startgas i den felande cyllens insug när den går på en cyl så vet du...

W

w71wow2golg2

wow accounts-Innovation Is a Mandate

"One of the innovations we"ve made recently is using mobile devices for access to the Armory, using mobile devices for authentication - I think that"s the beginning of a trend, perhaps, where we look at using mobile devices to make it easier wow accounts for players to interface with the game," he explained. "That"s an area of innovation that comes naturally - the technology"s there, the platform"s there. "Definitely when we"re looking at wow accounts creating more content, that"s the thing that drives continued interest in World of Warcraft and also wow accounts, that we continually come out with content - and it won"t be compelling if it"s routine, or mundane. If you don"t find ways to innovate in gameplay, ways to get wow accounts and offer some really new creative stuff, people are going to lose interest wow accounts.