Går ski-doo summit 600/800 ho 2004-07 varma

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
Undrar hur lätt ski-doo summit 600 alt. 800 går varma när tempot inte är för högt? ( funderar på att köpa en )
Hade en artic cat tripple touring 1998 för ett år sen och den var hopplös.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Summit 600 sdi 2008 rev-chassie. Jag har aldrig haft några problem men det går säkert att få den att gå varm om förutsättningarna är "rätt".

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Jag har fått lampan att templampan att blinka vid ett tillfälle, och då hade jag just köpt den och åkte ganska sakta genom en skog där vår egna led gick.
Efter det har jag aldrig märkt av det, och även nu händer det att vi åker i sakta tempo men utan problem.
Det lär säkert ha med snötyp att göra också, hur mycket den lyckas dra med sig runt.

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Jag är iaf nöjd med min. Nu vet jag inte hur mycket det skiljer mellan 2004 och 2008 det är samma chassie men några småändringar kanske det finns. 2004 borde väl vara förgasarmotor? 2008:an har sdi-motorn. Ingen av dom är dåliga enligt mig.

Jag åker nästan enbart puder så kylningen borde vara extremt bra då men det händer att jag åker på hård led också. En tur på våren brukar jag stå ut med och då är det ju rejält packat men aldrig några temp problem. Är det hårt före så brukar jag försöka åka i lite lösare med jämna mellanrum för att få in lite snö i boogien till slides osv men det gör jag på eget bevåg.

Vet inte riktigt vad jag ska svara på om det är en bra skoter. Alla skotrar idag är väl bra? Om den är bra eller dålig beror väl på föraren och dess förväntingarna, hur denne använder skotern. Så vad är du ute efter, hur ska du nyttja skotern?

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
Om jag ska köpa en summit 600 H.O 2005a så vill jag köpa till en click on dyna men finner inget riktigt ställe som är inriktade på ski-doo tillbehör är inte det lite konstigt? någon som vet vart man ska vända sig?

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Om jag ska köpa en summit 600 H.O 2005a så vill jag köpa till en click on dyna men finner inget riktigt ställe som är inriktade på ski-doo tillbehör är inte det lite konstigt? någon som vet vart man ska vända sig?
En ski-doo återförsäljare kan nog hjälpa dig... Ibland ser man nån click-on dyna på Blocket oxå.