Går varm

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
Har en ext 600 triple touring och den blir lite för varm när jag kör sakta, finns det något man kan göra åt detta?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
enda sättet tyvär...dock kommer inte heller de hjälpa beroende vad sakta är för dig??.. 15-20km/h är typ omöjligt att köra en lägre biit på hårt spår utan högre kam på mattan...
enda sättet då är väl att inhandla en kylare man monterar under huven på div. slang som har en termostatfläkt som kyler när de börjar bli varmt.

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
Ok, jag hörde också att någon sa att man kan ställa in förgasarna så den får mer bensin på lägre varvtal kan detta stämma?

N

N_w

ja det kan man ju göra, motorn kommer gå kallare men vet inte om det kommer räcka till för att den inte ska gå varm..
isf byter man lågfartsmunstycke

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
kollade lite på skoterdelen.se hur vet man vilket lågfartsmunstycke man ska ha? dels som passar på min skoter och för att den ska få mer soppa?

N

N_w

forre, gav dig just ett bra tips!, fråga en artic ÅF jag vet inte vad du har för förgasare i din skoter, men du ska ha högre siffra på munstycket. men du kan samtidigt ha en lågfartsskruv, eller så kan du tjustera nålen du höjer upp den då får den mer soppa vid typ 1-2/4 gas

lycka till

julvisor

Aktiv medlem
3 jan 2010
58
0
1
Jag hade en tillsats i kylarvätskan och det hjälpte faktiskt lite grann. Så jag ska prova att höja nålarna lite också så får vi se om det blir ännu bättre. PS! måste också passa på att tacka för den hjälp ni försöker ge mej!