garantin?

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Ja hur mycket kan man kräva ur garantin på skotern? Har en tändkabel som skaft av för att kabeln är monterat på fel stift, väldigt snäv vinkel på kabeln dvs. Sen gick packningarna sönder i boggiedämparen under transport, den håller alltså inte luften. Så som sagt, kan jag kräva detta på garantin? Tändhatten har inte jag mixtrat något med själv.

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
så länge du har servat maskinen ska det inte vara några problem med garantin. nu vet ja att dom är lite olika kinkiga beroende på vad det är för märke..

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
ja maskinen är servad enligt bok, så jag får helt enkelt ta och ringa min återförsäljare å slå ner lillhanden i bordet :p

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
varken dämpare eller tändkablar gick på garantin, tydligen slitdelar båda två, skulle egentligen inte fått nya boggiehjul heller för det också är slitdelar. skotern har gått 225mil. lustigt de där

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Om skotern är servad enligt rekommendationerna och allt orört så tycker jag att du ska få det på garantin. Det låter för mig som solklara garantiärenden. Det är till stor del upp till din handlare att framföra reklamationen på rätt sätt hos generalagenten.
Finns dom som har fått genom hur mycket som helst på garantin och en del får knappt genom nått

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
ja ha själv bytt 3 kablar på cf 800 2010 pga att dom skavt mot. Dom var inga problem att reklamera hos kgk.