gnissel fram vid diamonddriven

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
tjo!
jag tog tag å rustade upp min crossfire 8 -10 innan vintern och det jag gjorde var: byta lager i diamond driven samt montera ett MDS variatorkit bestående av vikter, fjäder i primären och ett shiftassist i sekundären. tog även och schimsade korset i primären då någon har norpat några brickor därifrån = resultat av detta blev 4700rpm inslagsvarv och efter jag varit där hade jag 3050rpm. lite väl lågt kanske, ska nog se till att fixa detta senare.

först trodde jag att det lät från remmen men den verkar ligga helt rätt, men jag testade att slacka på remmen lite endå men problemet kvarstod. så jag lyfte upp skotern bak å vred runt sekundären. då gnisslade det i bandtunneln fram men jag kan för gudarna inte se vart det är. det låter konstant när jag har backen i och endast när jag kört myycket sakta framåt. vars kan ljudet komma ifrån?!

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
kan mycket väl vara mattan som gnissla när jag drar runt den för hand men när jag backar skotern med motorkraft tycker jag inte att det ska börja gnissla så, blir ett litet annat tjut när man backar eller kör framåt än att dra runt mattan för hand.