Har du remproblem på din nya Arctic 2012?

Har du remproblem på din nya Arctic 2012

  • Nej

    Röster: 44 74,6%
  • Ja

    Röster: 15 25,4%

  • Totalt antal som röstat
    59
  • Poll closed .

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Enkel omröstning ja eller nej.
Handhavadefel t.ex. du vet med dig att du inte kört in remmen lungt tycker jag inte räknas till remproblem.

Å så klart önskas bara svar från de som äger och brukar en sådan skoter
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Jag har kört in min rem ca 2-3mil och den small vid 34mil, dock så hade jag just kör skotern på släp i 5mil och hade en massa snö på avgassystemet som dropade på variatorn som resulterade i remslir. 1km senare så small remmen, så skulle nog säga att de berodde på det och inte fabrikations fel.

Men måste säga att luftintaget på vänster kåpa är så enormt puckat, all snö som yr över huven far ju in där och just nu kör jag med en mössa i hålet!
Som tur är ligger meshkåpor och väntar när jag kommer hem=D
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Inga problem med min M800. Ingen direkt inkörning av remmen första turen blev efter en kraftlinan med över metern puder.

Remmen ser ut som ny efter drygt 60 mil. Åtgärder jag gjort är mesh på luftintaget på variatorsidan. "stänkskydd " över bromsskivan mot remmen och satt igen dom avlånga luftintagen mitt på huven.
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
65mil och remmen ser ut som ny. Inkörning på 5 mil, passade på när det var svinkallt. Man var inte så sugen på nå fullgasrepor då ;) Ska dock limma dit mesh i veckan om jag orkar.
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Kört 22 mil och behöver byta min rem. Har givetvis kört in skotern och remmen eftersom det är första rem. Har tryckt igen luftintaget ovanför variatorn med ett filter. Ska lämna skotern på service snart och då får ÅF se till att fixa detta.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Tänker inte rösta men en kille jag känner(vill inte outa nån men det är en pålitlig källa) har en hcr och han har smällt 3 remmar vid 45 mil. Nu senast kom den hem från servicen och rullarna i sekundären var sönder allihop så han bestämde sig för att laga till det och lägga ut den på blocket. En annan kille har också en hcr som har smullit 9 remmar på 57 mil.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vet också av en '12 HCR som avverkat tre remmar på totalt 140 mil samt ett kedjehus och nån avgastemp.sensor.
 

boggy

Aktiv medlem
6 nov 2007
78
0
6
Har en Hcr 2012, inga remproblem på 82mil, väldigt blandad körning, allt från väldigt lugn smygkörning i skogen till fullgasklättring i bottenlöst puder, fastkörningar osv .., Väldigt nöjd med skotern!. Peppar Peppar
 

Lazur327

Ny medlem
4 feb 2009
4
0
1
Precis passerat 100 mil på originalremmen, mest lössnöåkning. Ser fortfarande ut som ny.(M800)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Över 70 mil på min fösta rem, ser som ny ut.

M800 SP
 
Last edited:

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
60 mil på orginalen efter åtskilliga timmar och timmar i puder, samt ett X antal fastkörningar.. helt orginal i kåporna.. inge mesh lr dylikt.. men blir det nu.. sen ev lite lufthål här och där.. XF...
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
En annan kille har också en hcr som har smullit 9 remmar på 57 mil.
Då måste man ju förstå att det är något fel på skotern. Variatorer kärvar, motorn är inte fastskruvad eller något sånt.

9 remmar på inte ens 60mil är ju omöjligt på en okej skoter. Om man inte varje gång innan man kör, med fast frusen skoter i backen, håller stumt tills man kommer sig iväg.
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
120mil och är inne på andra remmen som börjar sjunga nu på sista versen. Inte helt 100 bra men godkänt kan man väl säga. hade väntat att de sku hålla bättre med tcl plattan men de vete fan om de gör.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Två remmar på 14 mil.
Den första kan jag ha överseende med, olycklig midja å 20s-pulls uppför backar.
Den andra (efter att jag från den första fått lära mig att det är 30 min plåtjobb som ska till efter varje remsprängning) for åt fan efter lite skråkörning.
Den tredje som jag nu endast kört in i drygt två mil (och grundligt tvättat med tvål å vatten, samt dragit variatorerna med toulene, Powermadd clutch'n'belt cleaner och såpvatten) har dock börjat fransa som de där jävla BRP-remmarna.

Trist att behöva vara rädd för att öppna spjällen fullt.