Inslagsvarv

EatenMoth72

Medlem
25 mar 2014
35
0
6
Umeå
Tja. Jag var ute o körde skoter igår. Jättebra grepp, så vi körde med två personer på skotern och en på skrana bakom. I slutet på dagen igår så kändes den inte lika rapp, när jag stod på parkeringen så kändes det som att inslagsvarvet var ställt på typ 1500 varv, den vill nästan dra lite på tomgången. Tidigare har den haft ganska högt inslagsvarv, typ 4200 eller nåt sånt. Vad hände egentligen? När man gasar fullt från noll så drunknar den nästan.

Eftersom det var så fint grepp så körde jag väldigt rycket och mycke acceleration på isen. Vad hände med den? Kan jag köra idag också? Remmen bytte jag för kanske 15 mil sedan

Ski doo formula 3 -96

EatenMoth72

Medlem
25 mar 2014
35
0
6
Umeå
Ett annat "problem" som jag inte vet om det är ett problem är att primärvariatorn skramlar på tomgången, men slutar skramla när man ger lite gas. Ska det vara så? Upplevde inte att den skramlade så förut

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har du kollat så fjädern i primären är hel, går den av ger det såna symptom som du beskriver. Skramlet kan även komma från det/ eller bussningsproblem "yttre skiva kan vobbla då" Ta bort variator skyddet och syna variatorn/båda noggrant. Borde nog visa sig ganska snabbt, annars ber du en motor/skoterkunning polare titta på den !?