Hej
Har varit rätt långt ifrån skotervärlden de senaste 20åren typ men nu söker jag nåt tips om modell till en skoter. Det handlar mest om att ta sig till stugor och fiskevatten relativt bekvämt med kälke. Blir turer efter led då vi har stuga i fjällvärlden för att fiska men kommer nog bli mest fisketurer hemmakring då kan det bli lite körning i skogen men det innebär ju inte 2m snö utan kanske mer manövreringsförmåga.
Utformning:
2sits dyna med bra komfort till rätt storväxta personer, ~110kg, 185cm
kommer dra kälke mest med ved för dagen, fiskegrejer, barn.
elstart och back
Högre ruta kanske är att föredra?
Rimliga priser och bra tillgång på reservdelar dvs inget udda/special.
Lämpligt miltal begagnad vad bör man satsa på? Det är väldigt mkt till salu med 1000mil+ på känns lite riskabelt.
2 eller 4takt? ekonomi vs vikt?
Lämplig storlek på motor? Vad anser ni?
Budget 30-40k . Helst mindre.
Även om ni inte kan rekommendera något i prisklassen så rekommendera den modell/årsmodell/typ jag bör satsa på. Viktigast är ju att det blir en bra skoter som passar användningsområdet.
Har varit rätt långt ifrån skotervärlden de senaste 20åren typ men nu söker jag nåt tips om modell till en skoter. Det handlar mest om att ta sig till stugor och fiskevatten relativt bekvämt med kälke. Blir turer efter led då vi har stuga i fjällvärlden för att fiska men kommer nog bli mest fisketurer hemmakring då kan det bli lite körning i skogen men det innebär ju inte 2m snö utan kanske mer manövreringsförmåga.
Utformning:
2sits dyna med bra komfort till rätt storväxta personer, ~110kg, 185cm
kommer dra kälke mest med ved för dagen, fiskegrejer, barn.
elstart och back
Högre ruta kanske är att föredra?
Rimliga priser och bra tillgång på reservdelar dvs inget udda/special.
Lämpligt miltal begagnad vad bör man satsa på? Det är väldigt mkt till salu med 1000mil+ på känns lite riskabelt.
2 eller 4takt? ekonomi vs vikt?
Lämplig storlek på motor? Vad anser ni?
Budget 30-40k . Helst mindre.
Även om ni inte kan rekommendera något i prisklassen så rekommendera den modell/årsmodell/typ jag bör satsa på. Viktigast är ju att det blir en bra skoter som passar användningsområdet.
Last edited: