Köpråd skoter för 30000 - 40000 kr

XzioD

Medlem
19 dec 2012
6
0
1
Älvdalen
funderar lite på en Edge 800 - 03a, som gått 500 mil. och den vill han han ha 32000 kr för.

skotern är väl tänkt både på led och utanför led.

vad är för & nackdelar med edgen?

nån som har några andra förslag i samma prisklass?

mvh jocke

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
F6/F7 men tror även att Rev kan vara något.

Tyckte det hände otroligt mycket när ZR/ZL chassiet (som påminner om edge chassiet) blev Firecat, framförallt dem senare med lite högre dyna gillar jag skarpt (annars är det många som har bytt till BOSS eller höjt dem själva). Firecat går riktigt bra på led och helt ok i snö.

Hittar du en fin F7:a för 30-35 K och håller den fin så får du garanterat tillbaka pengarna om du säljer den nästa år.

Dessutom så finns det mängder med reservdelar begagnat och bra guider / service manualer på nätet till F7:an, vilket man tyvärr måste räkna med kan behövas när man köper en 5-10 år gammal sportskoter.

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
har en edge 600 -02 som du kanske såg i min tråd att jag är otroligt nöjd med.
riktigt riktigt rolig och lätthanterlig om man tycker om att stressa på led.
ska du ut i djupsnön så kan du ha rätt roligt där med bara du har bra matta och inte fegar på gasen.

Edit: körställningen på edgen tycker jag dock inte är direkt bra, krävs ordentlig styrhöjare, gärna ett annat styre och en högre/hårdare dyna innan den känns bekväm att hantera i lössnö.

köpte nyss en RMK 700 -05 och den är ljusår bättre än edgen i lössnö och inte så tokig alls på led om man kör som folk. så det gäller nog att prioritera rätt..
jag trodde jag körde mest led men jag insåg sen att jag nog gör lite avkall på ledkomforten för att istället ta mig fram där det inte finns leder

hade tänkt behålla edgen som ledräcer men rmk:n går tillträckligt bra på led så edgen kommer nog avyttras.