Körde skiten torr på olja. Ingen varningslampa hade lyst. Vet att det var klantigt att inte kolla manuellt men litade faktiskt på skotern skulle varna då jag behövde fylla på.
Iallafall. Den nöp på låga varv.
Jag försökte fylla oljeledningar så gott jag kunde, olja via tändstifthålen sedan har jag kört ett par mil.
Inser den låter konstigt tänkte först någon plast skallra eller nåt, men det kommer från motorn.
Har rivit motorn nu och kolvarna var såklart dåliga, kolvrester i cylinder.
Delat motorn och granskat tycker inga lager är jättedåliga eller glappa. Litet ljud från ena stora vevlagret bara när man snurrar det.
Så jag undrar vart kommer detta ljud från tror ni? Vevstaklager känns glappfritt. Kan det vara kolvbultslagret upptill alltså?
Tack för ideer.
youtube.com
Iallafall. Den nöp på låga varv.
Jag försökte fylla oljeledningar så gott jag kunde, olja via tändstifthålen sedan har jag kört ett par mil.
Inser den låter konstigt tänkte först någon plast skallra eller nåt, men det kommer från motorn.
Har rivit motorn nu och kolvarna var såklart dåliga, kolvrester i cylinder.
Delat motorn och granskat tycker inga lager är jättedåliga eller glappa. Litet ljud från ena stora vevlagret bara när man snurrar det.
Så jag undrar vart kommer detta ljud från tror ni? Vevstaklager känns glappfritt. Kan det vara kolvbultslagret upptill alltså?
Tack för ideer.
![youtube.com](https://i.ytimg.com/vi/d3EOa5eK7X0/oar2.jpg?sqp=-oaymwEkCJUDENAFSFqQAgHyq4qpAxMIARUAAAAAJQAAyEI9AICiQ3gB&rs=AOn4CLA-TfFFtW-SOvRvcTlzGspaoEukqQ)