Kapa boggieskenor Rev -03 efter byte till Nonslip och 44mm matta

tbbe

Medlem
28 jan 2010
20
0
1
Gävle
Hejsan,

Monterade nya nonslip drivhjul och en 44mm matta som stenmark så "noga" :mmph: plockade ihop åt mig.

Visade sig att kuggarna drivhjulen nu tar i boggieskenorna och har sett att det går att kapa dessa.

Min fråga, hur mycket behöver jag/har ni andra kapat på era skenor? Har ju back på skotern också så antar att jag måste montera tillbaks plastklackarna fram på skenorna igen för att få en rundad form.

Tack på förhand!

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ja de e bara å kapa så mkt som du törs :) annars så har du kunnat svarva drivhjulen lite så behöver du inte ta så mkt på skenorna,kanske går å slipa lite me rondellen på dom

skin

Välkänd medlem
1 jan 2000
220
0
16
Husum
På min skoter så hade dom flyttat back boggien ca 50cm funkar hur bra som helst.

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Jo jag är nog oxå rätt säker på det! Var bara tvungen o ironisera lite över felskrivningen :D

Jag såg en rev framför mig med boggin en halv meter för långt bak! :D

tbbe

Medlem
28 jan 2010
20
0
1
Gävle
Löste sig ypperligt, kapade skenorna snett ca 3 cm, moddade gummiklacken och limmade fast den igen på skenan, se bilder. Nu går det klockrent. Mattbytet är de klart bästa ja gjort på skotern hittills.

Attachments

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Körde du något med "okapade" skenor och insåg att det inte gick eller såg det bara jävligt tight ut när det var ihopsatt. Håller själv på och byter på min (lika dan), ser ju jävligt trångt ut men dom går ju fritt om man drar runt mattan. Har du problem att mattan tar i bandtunneln vid främre boggie infästningen. min hakar i hela tiden om när drar runt den, har tagit bort de små kylar skydden i bandtunneln för att få mer plats men det hjälpte inte. Funderar på att borra nya hål fram och sänka hela boggien och sen göra ett par nya "öron" till det bakre fästet och sänka där med. Vad tror ni om det? Jag la en träkloss på nonslip hjulen fram som va 55 mm och den tog inte i så där finns det plats iaf.