leder runt råneå

pike666

Aktiv medlem
18 nov 2008
92
0
6
luleå
vi är några som ska köra från luleå mot råneå när de kommit mer snö,från bensbyn utanför luleå.blir nog över isen,alltså havet mot råneå.vi ska upp en bit ovanför vitå och avafors.Undrar om nån vet vart man kan gå på nån led där runt..typ kring jämtön eller så.kanske malmens led i strömsund eller??
Mvh

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tjena,

Jag kör Bensbyn-Örnabben (kanalen)-Örarna-Furufjärden-kraftledning från Persön till Råneå-malmens led.

Har inte koll var man viker till vitå, dock. Kör själv till Niemisel och uppåt oftast...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Man kommer ner på malmens led ett par-tre hundra meter nedströms från OK Råneå, perfekt tank- och korvstopp... :p

pike666

Aktiv medlem
18 nov 2008
92
0
6
luleå
okej,kanoners..borde iof gå att köra mot niemisel åxå,vi ska mot hovlös och forshed.kör nästan bara skoter där,men kul att köra nån längre sväng åxå.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det är faktiskt en ganska bra sträcka, allt från trång skog till järnet efter älven. Tar exakt 48 min Bensbyn - affären i Niemisel, ca 4,5 mil på gps'en. Om man kör som jag. :rock:

pike666

Aktiv medlem
18 nov 2008
92
0
6
luleå
underbart,hoppas de blir mycke snö i år.tycker de har vart svin lite kring kusten senaste åren.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
vi är några som ska köra från luleå mot råneå när de kommit mer snö,från bensbyn utanför luleå.blir nog över isen,alltså havet mot råneå.vi ska upp en bit ovanför vitå och avafors.Undrar om nån vet vart man kan gå på nån led där runt..typ kring jämtön eller så.kanske malmens led i strömsund eller??
Mvh

Har du GPS?