Med "verktyget" i min beskrivning får du enkelt tillbaka fjädrarna sedan genom att bara haka på fjädern i fästet på ena sidan och den andra hakar du i "verktyget" sedan drar du ut fjädern och petar den på plats med en typ radiotång, mejsel eller något annat du kommer åt med.Jo, visst..
Försökte ett tag med olika saker, men blev så svårt att få grepp och då tänkte jag att det skulle bli svårt att få tillbaka fjädrarna sen efteråt.
Tänkte om det kanske kunde nämnas nåt verktyg jag inte tänkt på, eller så![]()
Jo, man tackar. Det borde ju funka galant bara jag hittar på någon trådMed "verktyget" i min beskrivning får du enkelt tillbaka fjädrarna sedan genom att bara haka på fjädern i fästet på ena sidan och den andra hakar du i "verktyget" sedan drar du ut fjädern och petar den på plats med en typ radiotång, mejsel eller något annat du kommer åt med.
Funkar även bra med typ RK/FK 1,5 ElkabelJo, man tackar. Det borde ju funka galant bara jag hittar på någon tråd
Hann inte läsa ditt första inlägg innan jag skrev!
Tackar![]()
Men "fjäderkroken" är ändå överlägsen vanlig skruvmejsel, även om vanlig mejsel funkar. Blev fruktansvärt mycket lättare att ta loss fjädrar efter att jag köpte en sån. Framförallt i utrymmen där man inte kommer åt så bra...Vanlig platt skruvmejsel har då aldrig svikit mig...