low end bog crossfire 8 -2010

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
är det någon som vet vad som orsakar dessa sjukt störande saker i 10ans motor? om jag ligger å krypkör å så ska dra på igen så dör skotern totalt om jag inte pumpar gasen några gånger. sjuukt drygt när man är å kör i en dal eller håla!

hört flera orsaker från andra sidan pölen men dt gjorde mig inte klokare.
att oljepumpen fastnar på 1/4 om man släpper gasen för sakta så den får för mycket olja.
att motorn får för lite soppa och att motorn får för mycket soppa på tomgång.

jag har tillslagsvarv kring 3250rpm iallafall.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Oljepumpen fastnade väl på dom tidiga 800 om jag inte missminner mig?
Speciellt -07 får jag för mig?
Ska väl gå att få till hyffsat bra iaf. om man skickar in en annan mjukvara i ECU:n.
Min gjorde sådär ibland när man kört den varm,stängt av,dragit igång den och skulle iväg.
Men aldrig så att den dog helt.
Prata med din ÅF och se vad du har för mjukvara.
Jag fick då aldrig veta om jag fick -11 mjukvara i min på service,så jag borde ha kört på org. mappen sen ny?

Impen

Medlem
14 jan 2011
34
0
1
Någon som vet att det går att åtgärda med -11 mjukvara? Har inte hunnit vara med om det ännu då jag endast kört ett par kilometer!;-)

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Har för mig att dom tankar in 12ans mjukvara nu. För vissa 11orna gick ju inte köra på 95 oktan annars. För fick då min laddad med 12ans mjukvara. Dock boggar den till ibland vid krypkörning och man ger stålet...

Impen

Medlem
14 jan 2011
34
0
1
Okey! Får ringa och kolla om Navis har lust att mata in den nya ifall jag upplever det som ett problem!:)

Gott nytt år!

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
så -12an vill dö ibland från lågvarv??
min m8 -11a hade inte det problemet, verkar vara mer eller mindre på olika maskiner.
Skulle gissa på variationer av tps:en mellan olika motorer.
Fick min uppdaterad slutet av förra säsongen fast det var för knacksensorn, var för övrigt aldrig några problem, varken före eller efter