Mach 1 670-95 utväxlingsproblem?

zebra22

Medlem
25 sept 2006
12
0
1
Jag kör en mach-1 670 som är förlängd med 345 matta 32mm. Maskinen går klockrent och det är riktigt bra skjuts upp till ca 90km/h sedan blir den orkeslös och orkar inte acelerera mer det liksom planas ut som när man börjar nå toppfarten. Då jag inte är någon direkt kung på det här med variatorer osv. så har jag bara testat lite med olika inställningar av sekundärfjäder och lägena på primärvariatorn. Men resultatet är ungefär detsamma. Ändrar jag på primären och får högre maxvarv kanske den drar något längre. Har testat att varva ur med skotern upphissad.. Gav mig vid 150km/h och då fanns det mer, Så det verkar som att den kan varva ut men att den inte riktigt orkar, Finns det något geni här som skulle kunna hjälpa mig på traven?

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
43
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
plocka isär variatorerna och kolla om allt är ok där
din maskin har ju några år på nacken så det e ju inte helt otroligt att en del grejjer e slitna som tex bronslagringar,glidklackar,rullar och tom helixen som i ditt fall även e en styrbustning mot den stora bronslagringen i sek variatorn
lyckatill/håxås

zebra22

Medlem
25 sept 2006
12
0
1
Tack för tipsen! Jag rev isär sekundären i vintras, men kunde inte se något som verkade konstigt allt verkade löpa bra. Får ta en titt igen och även riva isär primärvariatorn.