mxz 800 -01 jag ger snart upp.

markuslahti

Medlem
19 nov 2012
20
0
1
kiruna
tjenare!

jag får inte min skoter att gå går att starta och köra tills den blir lite varm då dör den vid gas pådrag. har bytt: mpem och dess och kollat reeds,insugsgummi och luftbox. men den går fortfarande inte och är vill gärna ha hjälp då det är sportlov och då vill man ju vara i skogen och gräva diken!

Jonas Jonsson

Välkänd medlem
28 okt 2012
416
1
16
28
Bräcke
Jag har läst om hur många som helst som skotern dör för när den väl har blivit varm, sök på google så kan du hitta ganska många svar. :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.887
883
113
Kramfors
Förmodligen statorn. Mät upp den så lär värdena vara helt åt hell. Statorena på dessa motorer vibrerar sönder efter 8-12 år. Linda helst om den isåfall för då håller den ca 8-12år till.

Timmrå elverkstad tar ca 1700kr för omlindning.

markuslahti

Medlem
19 nov 2012
20
0
1
kiruna
ska kolla det senare. fick höra att det kan vara soppa filtret som är i tanken som har täppt igen så skulle blåsa i slangen som går från tanken till pumpen men när jag tog lös slangen kom hela tank armaturen samtidigt så det flöda bensin överallt och var tvungen att tomma den så fort det bara gick så det flöda ju ut en del över garage golvet.

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Hade det varit filtret hade den nog gått lika crapigt kall som varm ! Mät strator m.m enligt nedan, är det inte detta är det säkert de sämsta förgasarna i världen TM40 som är problemet.