Nytro uppgraderingar

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Har efter flera års uppehåll bytt från quad till skoter nu till frågan det blev en nytro rtx-08 men tycker 307cm matta känns för kort, om jag ska förlänga kan någon vänlig själ tala om vad jag ska ha och vart köper jag det billigast. mattan som är tänkt är 345lång och 44mm kammar märke mm ingenaning.förmodar även efter lite läsning att jag behöver nonslip drivhjul hur vet jag hur många kuggar jag ska ha och vilket märke,

många frågor hoppas på svar till en nykomling på detta forum :)

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Tjena jag beställde 136" med sken förlängare tänkte ta hela skenor men ångrade mig. Han har tyvärr redan skickat sakerna till mig är på väg mot lilla sverige just nu. Bor i Lit jag :rock:

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
50$ blev frakten jag beställde även v-kit, bussnings kit till framvagnen slutsumman blev 5500kr får se om man klarar sig ifrån tull och moms. Han skrev även ner allt till halva priset.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Fick prylarna från ulmerracing häromdagen mycket fina saker tog förresten 12 dagar att få dom.
Till helgen så blir det att montera lite, slänger ev upp nån bild då.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nix det har stått still börjar känna mig lite stressad nu men i helgen ska det mesta bli gjort hoppas jag.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Visst är det fina grejjer :) jag har monterat tunnelförlängningen och skenförlängningen. Nu väntar jag bara på nya mattan och att jag får tillbaka dämparna från omschimsning.
Samt att jag får nya sakerna från mcx så än behöver det inte bli vinter ;)

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Ok större tank kommer du vilja ha det kände jag när den redan var standard nu med turbo behövs det ännu mer. Beror ju lite på vart du kör hur pass långa sträckor det blir emellan tankställena.