Hej! Jag är lite intresserad av vad ni tror/vet/tycker är optimal utväxlingsratio på 600 E-tec!
Jag är såklart speciellt intresserad av vad som skulle passa på min skoter, en renegade (3487mm matta, 32 mm kamhöjd).
Original så är drevningen 21/45 = ratio 2,14
"Självklart två kugg nerdrevning så det blir lite skillnad" tänker jag, men blir lite fundersam när jag ser korta MXZs drevning; hela 25/45 (stor skillnad för bara skillnaden i matta?). Är renegaden redan lågt drevad så man kanske ska nöja sig med en kuggs nerdrevning, för att få optimal utväxling? Jag är nästan aldrig upp över 100 km/h så toppfart är inget jag bryr mig i.
Optimalt remslitage, acceleration och kraft i "lägre hastigheter" är vad jag är ute efter! Eftersom drevbyte inte kostar några större pengar, och även verkar kunna vara nyttigt för skotern, så tycker jag detta är en väldigt intressant och viktig fråga! Tack :amuse:
Jag är såklart speciellt intresserad av vad som skulle passa på min skoter, en renegade (3487mm matta, 32 mm kamhöjd).
Original så är drevningen 21/45 = ratio 2,14
"Självklart två kugg nerdrevning så det blir lite skillnad" tänker jag, men blir lite fundersam när jag ser korta MXZs drevning; hela 25/45 (stor skillnad för bara skillnaden i matta?). Är renegaden redan lågt drevad så man kanske ska nöja sig med en kuggs nerdrevning, för att få optimal utväxling? Jag är nästan aldrig upp över 100 km/h så toppfart är inget jag bryr mig i.
Optimalt remslitage, acceleration och kraft i "lägre hastigheter" är vad jag är ute efter! Eftersom drevbyte inte kostar några större pengar, och även verkar kunna vara nyttigt för skotern, så tycker jag detta är en väldigt intressant och viktig fråga! Tack :amuse: