Phazer turbo variator vikter

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Hejsan var precis och hämtade ut mitt mcx turbokit till min phazer.
Köpte det beggagnat men det följde inte med något variatorkit.
Har pratad med Knracing ifall det skulle gå att vikta på mina 38.1 grams thundershift vikter som sitter på just nu så att det passade till turbon. Men dom var tveksamma till detta utan rekomenderade mig att köpa ett par heavyhitters med tyngre basvikt istället.

Vore bra att veta på ett ungefär vad vikterna ska väga för jag hade isåfall hittat ett par heavy hitters till salu. Ett par som vägde 48.4 gram, och ett par som vägde 60.8gram.

Jag undrar ifall någon här vet hur mycket vikterna väger som mcx säljer till phazern eller vet UNGEFÄR hur mycket dom ska väga?
Ska INTE kompsänka och bara ladda 120hk (0.5bar).

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
48.4 är dom du ska satsa på.om någon av dom är intressant..60.8 blir nog för tungt skulle ja tro...
maila mcx. dom har ju support:)

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
48.4 är dom du ska satsa på.om någon av dom är intressant..60.8 blir nog för tungt skulle ja tro...
maila mcx. dom har ju support:)
Alf sundström trodde mcx's egna vikter vägde kring 75gram, så blir nog till att köpa 60.8 grammarna och sedan justera in det sista med brickorna som följer med.

Men vet någon ifall heavy hitters från en rx-1 passar till en phazer?

Mina thundershift vikter som sitter på nu ska tydligen passa till flera olika märken t.o.m :wacko: