Polaris xlt 600 sp framvagn

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hejsan!

Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken så hoppas det duger..

Min fråga är följande, är det olika fjädertorn fram på en XLT SP -96 och en XC 600 -98? Tänkte eftersom XLT´n har X-tra12 framvagn medans XC´n har X-tra10... Därför jag undrar är för att jag får inte plats med pipan i XLT´n nu när jag har stoppat ner en liberty 600, pipan lägger sig lixom emot fjädertornet och därför kommer den för högt upp så jag måste kapa upp huven för pipan..

Men då vart jag lixom fundersam på om det skiljer på fjädertornen på xc och xlt sp? tänkte eftersom motorn har suttit i en indy (xc 600 -98 som ni nog förstod)..

MVH

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Slå en buckla i pipan eller gör ett hål i huven.

Mitt val föll på hål i huven. Ett stort sådant.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jopp, det är det jag har tänkt, var mest bara nyfiken på VARFÖR den inte får plats när motorn kommer från ett indy chassie :)

Men att slå en buckla i pipan är nog inte det smartaste då det blir fel "volym" i pipan då och resulterar säkert i effektförlust? Blir hål i huven :)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Om du inte vill kapa sönder original huven så ska jag ha en crosshuv liggandes någonstans, om jag nu inte sålt den utan att jag kommer ihåg det :D Har jag kvar den så får du den billigt om du är intresserad? ;)