Problem EXT efi

Catwalk

Medlem
11 nov 2009
28
0
1
Tjenare ;P

är så att har en Arctic cat ext med efi som får för mycket bensin.. stiftet är blött å när man trycker fullt tex när man burkar så bööar den. vet nån vad som kan vara fel å hur man rättar till felet :p? årsmodell -93 =)

Catwalk

Medlem
11 nov 2009
28
0
1
joo! bra tack för hjälpen :) inge kul när man burkar å håller på köra fast så gasar man lite mer å då böar den:hmmmm:

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
lite oprecis felbeskrivning. bluddrar den bara när du burkar? vad varvar den osv? vilka varv bludrar den på?
kolla avgasutblåset. ska sitta en "plåt" framför som plogar bort snön framför utblåset. kommer inte avgaserna ut ordentligt så går motorn dåligt.

-93... dom hade batteri. provat med ett nytt batteri? dom var väl rätt känsliga.

växlar variatorer som dom ska? är glidklackarna i sekundären hela? hur ser rullarna i primären ut? glappa? snurrar lätt? bussningarna i variatorerna kan också kärva. (kanske låter fel att titta i den änden men skadar inte)

hade en bekant med en zr 580 efi som gick dåligt. efter att ha bytt halva skotern så bytte han kabelhärvan. tydligen nån kabel som var av eller låg mot jord och ställde till problem. har för mig att kablaget är lite känsligt där det går in i motorn. det kan ledas av...

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Nytt batteri och stift, kolla tändhattar och kablar, samt glapp i dödar knappen, vanliga fel som jag haft alla....

Catwalk

Medlem
11 nov 2009
28
0
1
Nytt batteri och stift, kolla tändhattar och kablar, samt glapp i dödar knappen, vanliga fel som jag haft alla....
har nytt batteri och nya stift! :) ska kolla tändhatten den tror jag låssna förra året! från kabeln. :)