Problem med cudneyracing variator kit??

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Tjena har monterat mitt cundey kit nu enligt deras egna beskrivningar http://www.cudneyracing.com/ClutchVideo.html att man ska ta bort en av dom två brickorna i sekundären så det har jag gjort men nu blir ju effekten av det att skotern drar iväg av sej själv för rämmen är för spänd.
Har släppt på sjusteringarna allt som går så nu står den stilla men tycker det är gränsfall för spänt ändå.
Dom säger i instruktionerna att man ska få mer sjusteringsmöjlighter men jag får inga alls nu knappt körbar inställning äns så har jag gjort fel eller missuppfattat något?

Hoppas någon vet. tänkte ut å inviga sesången nu på söndag så snabba svar är välkommna =)

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
I videon så säger han att man som oftast tar bort en om man har två, men det är inget du MÅSTE göra.. spelat ingen roll för själva kitets funktion om du har en eller två..

Är remmen helt ny så är de ju bra, annars så sätt dit chimset igen och se om det blir bättre..

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Okey tack för det då sätter jag tillbaks brickan =)
Någon som föstod vad han sa i filmen varför man ska ta bort den lila plastbrickan till fjädern också?

MVH//Robin

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Nejnej låt den vara borta.. du måste ju ställa in fel för den där lilla brickan gör INTE så att det INTE går att ställa remmen...

Du har väl läge 1 till 6 på sekundären, right?

Vad står den på nu?

Vad har du för rem? Kolla nummret.. 417 xxxxxxx eller 413xxxxxxx eller nå annat :)

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Provade nu ikväll och nu ligger remen fint med båda brickorna ilaggda =)
så det är lugnt va bara fundersam varför ski-doo vill ha den lilla plastbrickan på fjädern men inte cudney....

MVH//Robin