Hej jag har lite problem med min summit 600 e-tec 2015 som krånglat sen jag köpte den. Det började med att den varnade för P01477 som är raveventilerna men dom har rengjorts och kalibrerats varje gång men felet återkom alltid och maskinen kändes seg jämfört med kompisens 600 från 2013 som också var original. Nu i vinter så kollade vi så att det inte var något läckage i ventilerna och vi har kollat slangarna som var hela. När vi ändå hade den isär så passade vi på att kolla tändstiften som verkstaden säger att dom har kollat varje gång och då upptäckte vi att stiften var helt slut och avståndet mellan elektroderna var ca 3mm. Vi böt stift och montera ihop och efter det började den gå bra och jag körde ca 20-25 mil med den när jag kände att den tappade lite effekt men inte lika mycket som tidigare. hamnade på sidan och den började gå på en cylinder lät det som i början tills den stod rakt. Har kollat bränsleregulatorn i tanken eftersom den tydligen kan hamna på sned men inget fel där. Har någon här varit med om liknande eller vet vad det kan bero på? Är som märkligt att den gick bra efter tändstiftsbyte men sen börjar krångla efter 25 mil. känner ju att den är piggare än innan vi bytte stiften men den känns inte helt hundra. Har inte kalibrerat ventilerna efter sista felkoden eftersom den började gå klockrent efter stiftbytet så tror inte det borde vara där felet är. Stiften har jag kollat och dom ser ut som dom ska.
Nya vs Gamla stiften
Nya vs Gamla stiften