Problem När Jag Anväder Backen Rmk 06

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjena

Har fått lite ytterligare problem med rmkn

När jag lägger i backen när skotern är kall så går det aldrig att backa med den, känns om något nyper tag någonstans

Men kör jag fram några meter och sen provar backa så funkar det hur bra som helst

Någon som har någon lösning på detta? (inte is i boggien för den som tänkt föreslå det)

Har en polare som har samma problem med sin rmk som inte heller har någon lösning

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Man brukar få rucka en del för att få skotern att röra sig framåt när det varit kallt.
Därmed samma problem om man direkt ska backa. Lägg därtill att helixen är mest optimal för framåt körning.
Lite tyngre för variatorerna att växla för backning alltså.
Om man då kombinerar dessa egenskaper med fastfrusen boggi så får man dessa problem som jag tror dom flesta
Polarisar har om man lämnat dom stående på mark naturligtvis.
Har samma problem själv om jag lämnar på detta vis.
Så rådet är att ha skotern uppallad när den står och även varmkör den uppallad.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Märkte i helgen att jag även fick problemet när skotern är varmkörd

Lägger i backen så är det som att det nyper fast, kör i frammen så händer samma sak

Förut har den aldrig gjort så när jag lägger ut backen

Har aldrig varit med om att den vill nypa fast när jag kör utan problemet uppstår bara nät jag haft i backen

Har inte kollat ut remmen låg, var så j-vla kallt när det hände igen så jag orkade inte börja kolla

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Kärvande som i mettaliskt svarvande? Hade samma problem på en rmk550, då var det axeln i primären som kärvade, hur det funka... men fetta in axeln och satte tillbaka och inte märkt av det sens dess.