Rave-800 ( 2002 ) Låg toppfart, max 130 km/h... ?

Bolibompa

Medlem
3 mar 2007
18
0
1
Boliden
Vad är fel??
Jag har elback på den och sekvariatorn liknar en -03 och den diametern skiljer sig på 02 och 03-. vilket resulterar i att remmen är rätt slak. Jag har spännt den det som går med justeringen. Jag har kollat lite på variatorerna och hittar inget fel.
Varför är diametern olika på elbacksvariatorn änn orginal?????

kardandan

Medlem
25 jan 2007
10
0
1
Dalarna
Sv: Rave800 max 130km/h

monterade el back på min rave 800 -02 förra året o på den var diametern lika som variatorn utan back.kolla så att det är rätt mått mellan ytterdiametern på primär och sekundärvariatorn.16.50mm + -0-1mm.

Bolibompa

Medlem
3 mar 2007
18
0
1
Boliden
Sv: Rave800 max 130km/h

ska kolla men visst ser variatorn som på rave800 -03
jag har köp min klar så jag vet inte hur orginalen var!
Ser di ut som 03:an eller enduro -02?

Bolibompa

Medlem
3 mar 2007
18
0
1
Boliden
Sv: Rave-800 ( 200? ) Låg toppfart, max 130 km/h... ?

det är en 02:a std drevning, jag har gåttigenom hela skotern utan att se någora fel. Det ända är att remmen är rätt så slak. hos åf sa dom att det kan sitta en mindre sekundär den som sitter på 03- eller och om den är lite mindre så blir den ju uppväxlad och den har ju redan från fabrik en hög drevning. Så jag har beställt ett mindre drev (24) ska kolla vad som händer då!
Det kan ju vara så att den inte orkar växlaut max.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Remlängder

det är en 02:a std drevning, jag har gått igenom hela skotern utan att se någora fel.
Det ända är att remmen är rätt så slak.
Hos åf. sa dom att det kan sitta en mindre sekundär den som sitter på 03- eller och om den är lite mindre så blir den ju uppväxlad och den har ju redan från fabrik en hög drevning.
Så jag har beställt ett mindre drev (24) ska kolla vad som händer då !
Det kan ju vara så att den inte orkar växlaut max.
Hmmm.....

kolla här : http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=13577

...vad det är för artikel nummer på remmen och sekundärvariatorn.

om det skiljer på variatorerna så borde det vara totalt olika längd på variatorremmarna osv osv.
Det borde inte skilja på EVO chassiet 2001 --> 2004 vad gäller remlängden !

.

Bolibompa

Medlem
3 mar 2007
18
0
1
Boliden
Enligt min instruktionsbok ska min rem vara 35X1108 och till o3-04 ska det vara 36x1102 01-02 har tra2 och 03-tra3. tra3 har då mindre diameter. Jag skänner mig frustrerad!!
Får se till helgen vad nerdrevningen gör!
Är det ingen annan som har problemet??????
Pallar jag upp skotern bak så gör den 200km/h, det måste ju betyda att den inte orkar växla.

J

JagLuktarGott

Hur noga har du kollat variatorerna? har du rivit dom helt och kollat klackar/rullar osv? hade liknande problem med min racing, den axxade normalt upp till ca 80 sen så slutade den där, och var man vrång och plågade den lite så tog den sig förbi det och fortsatte en bit till konstigt nog. då var det rullarna som hade lossnat och låg löst i sekundären och massa mer skit, och eftersom dom kostade 1000kr/st att fixa (var 3st) så har jag bytt till en innerskiva med glidklackar istället nu.

Men är du säker på att klackarna och det är helt så har jag tyvärr ingen aning :/

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
prova att byta remm var likadant på min enduro 700 och då var det fel remm så byt till en sån som ska vara på 03an