rev -03 bakdel

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Hej,

Passar bakdelen från t.e.x en -06 rev på en -03? så man slipper den fula "bäversvansen"?
Annars tar jag gärna emot ritningar på att bygga en, om någon har liggandes? :)

MVH Christian
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Om du menar hela tunneln så, ja då passar den.
Jag tänkte väll egentligen mest på bara bakdelen längst bak som man kan popnita fast istället för bäversvansen som sitter på -03.
Tänkte nämligen leta efter en skrotat rev och ta enbart bakdelen ifrån om det är möjligt.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag tänkte väll egentligen mest på bara bakdelen längst bak som man kan popnita fast istället för bäversvansen som sitter på -03.
Tänkte nämligen leta efter en skrotat rev och ta enbart bakdelen ifrån om det är möjligt.
Nej den är inte delad på 2006.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Det stämmer att det finns färdiga satser att köpa. Det har gjort iaf.
Annars är det ju bara fixa en en bit alu och börja mäta bocka och kapa.
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Nej den är inte delad på 2006.
Ok, inte på -04 heller då antar jag...
tack för svar :)

Får leta efter ett ombyggnadskit eller om nån har någon ritning kanske? Tror inte det blir kanonsnyggt om jag mäter och bockar och donar själv iofs :)
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Kommer förmodligen köpa en Rev 600 -03 imorrn, skulle gärna vilja ha tips på vart man kan hitta ombyggnadskit eller nån ritning ifall man bygger själv :)

Ok, inte på -04 heller då antar jag...
tack för svar :)

Får leta efter ett ombyggnadskit eller om nån har någon ritning kanske? Tror inte det blir kanonsnyggt om jag mäter och bockar och donar själv iofs :)
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Kommer förmodligen köpa en Rev 600 -03 imorrn, skulle gärna vilja ha tips på vart man kan hitta ombyggnadskit eller nån ritning ifall man bygger själv :)

Ombyggnadskitten har slutat att säljas i sverige, har varit i kontakt med samtliga skoterfirmor mm och dom har slutat,höll på bli galen när jag inte fick tag i nått för att jag behövde det när jag skulle montera draget..

Däremot USA finns det att köpa ifrån men räkna med 3000:- för det kittet.

Har en ritning på plåten nånstans på den externa hårdisken, om du är intresserad...


Men annars är det bara att flytta upp bakdelen, inga problem alls då den är rörlig....

men tänk på att den förlorar mycket kylning då deflectorn"bäversvanen" har stor betydelse för kylningen.
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Ok, det blir till att bygga nåt eget då. Jag kan gärna ta emot en ritning på mailen om du har liggandes :)
wizhy@hotmail.com

Han jag köpte skotern av tyckte inte jag skulle ta bort "bäversvansen" just för kylningen, men det ser ju inte riktigt klokt ut. Idag när man var ute och körde i djupsnön så samlade/plogade den där snö som jag vet inte vad. Sen när man körde fast så packades ju snön under "svansen" så det vägde ju några kilon extra då :p


Ombyggnadskitten har slutat att säljas i sverige, har varit i kontakt med samtliga skoterfirmor mm och dom har slutat,höll på bli galen när jag inte fick tag i nått för att jag behövde det när jag skulle montera draget..

Däremot USA finns det att köpa ifrån men räkna med 3000:- för det kittet.

Har en ritning på plåten nånstans på den externa hårdisken, om du är intresserad...


Men annars är det bara att flytta upp bakdelen, inga problem alls då den är rörlig....

men tänk på att den förlorar mycket kylning då deflectorn"bäversvanen" har stor betydelse för kylningen.
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Om du menar hela tunneln så, ja då passar den.

Gör den det? Var in på Granngården för ett par år sen, medans dom höll på med skoter, dom höll på med ett chassie byte på en rev -03 och hade beställt ett nytt från -04 (-03 med bäversvans fanns ej att beställa) dessvärre passade inte kedjehuset på det nya chassiet och mekanikern var rätt brydd i hur han skulle lösa problemet.

Vet inte hur han löste det men jag fick då uppfattningen att ett nyare chassie inte passar rakt av på en rev -03.
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Gör den det? Var in på Granngården för ett par år sen, medans dom höll på med skoter, dom höll på med ett chassie byte på en rev -03 och hade beställt ett nytt från -04 (-03 med bäversvans fanns ej att beställa) dessvärre passade inte kedjehuset på det nya chassiet och mekanikern var rätt brydd i hur han skulle lösa problemet.

Vet inte hur han löste det men jag fick då uppfattningen att ett nyare chassie inte passar rakt av på en rev -03.
Ok, det blir nog till att fixa en plåt, plockade bort "bäversvansen" och plasten bak så man kommer åt. Funderade lite på om man skulle höjja "bäversvansen".
Men då kommer man se plåten som sitter innanför plasten och det såg väl inte så roligt ut....

Nån som vet om denna plastbakdel är från en 440?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Upplysning...

Jag var in på Granngården för ett par år sen,
medans dom höll på med skoter,
dom höll på med ett chassie byte på en REV -03 och hade beställt ett nytt från -04
(-03 med bäversvans fanns ej att beställa)
dessvärre passade inte kedjehuset på det nya chassiet och mekanikern var rätt brydd i hur han skulle lösa problemet.

Vet inte hur han löste det men jag fick då uppfattningen att ett nyare chassie inte passar rakt av på en REV -03.
2003 & 2003,5 modeller av REV chassit använder ett kedjehus som har 16 mm kortare C-C avstånd/mått mellan axlarna.
Därav stämde det inte för mekanikerna på Granngården ;)

2004 ---> så gick man tillbaka till samma kedjehus som det äldre ZX chassit använde sig utav.


.
 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ok, då skulle man vilja fått tag på nåt sånt, fast det lär ju vara gaaanska svårt :bawling:
Ett bra tips kan vara E-bay. Finns liknande där. "Ships to Sweden" till och med, på den jag såg... :)