REV 600 SDI -06 går dåligt

[zJo^]

Medlem
16 jan 2008
16
0
1
Sandviken
Har en REV 600 SDI 06:a som går väldigt dåligt när man gasar lite.... När man trycker full gas så går den bra. Men åker man på halvgas och håller jämn gas så döra, blöddrar och hostar den. Står man still så blir snön svart vid utblåset. Verkar som den surar ner sig. Stiften är ganska svarta.

Enligt min ÅF så tror han att de är nå skit me spridarna, så han vill byta ut dom.

Någon som har någon fundering??

[zJo^]

Medlem
16 jan 2008
16
0
1
Sandviken
Ingen? Har läst lite om remdamm oxå, kan de vara orsaken? Att motorn har dragit i sig.
Remmen fick ja byta i helgen, va i väldigt dåligt skick. Lossna lite bitar å trådar av den.....

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Ingen? Har läst lite om remdamm oxå, kan de vara orsaken? Att motorn har dragit i sig.
Remmen fick ja byta i helgen, va i väldigt dåligt skick. Lossna lite bitar å trådar av den.....
Då kan du ha fått in "bitar å trådar" i motorn ja....grattis...finemang för spjällhus, spridare, kolvringar å annat:D

6

600xrs

Jag läste en tråd häromdagen ang. remdamm.. så ikväll tog jag tog i saken och rev ner för att ta en kik... jag är ingen expert, men jag tror inte att min maskin kommer gå sämre nu :)

bifogar tre halvdassiga bilder, men det var en heeeel del damm :/

6

600xrs

glömde fota spjällhusen innan rengöringen, men dom såg nästan ut att ha varit på gummering...

jag funderar på om jag kan ha haft lite effektförlust med så mycket damm i spjällhusen etc?
tycker att en gummera ojämn yta inte kan vara direkt bra för luftflödet jämfört med en blank slät yta...

imorrn ska jag iallafall och provköra, garanterat jag glömt någon slang och jag får renovera motorn.. hade inte förvånat mig, med min tur :)

Bäcker

Medlem
23 okt 2006
48
0
1
Orsa
Har en REV 600 SDI 06:a som går väldigt dåligt när man gasar lite.... När man trycker full gas så går den bra. Men åker man på halvgas och håller jämn gas så döra, blöddrar och hostar den. Står man still så blir snön svart vid utblåset. Verkar som den surar ner sig. Stiften är ganska svarta.

Enligt min ÅF så tror han att de är nå skit me spridarna, så han vill byta ut dom.

Någon som har någon fundering??
Så som din går gör min också, fast på full gas istället. Har kommit fram till att det troligen är bränslepumpen som är dålig på min, så den ska bytas. Kanske kan vara det på din också?

----------------------------------------------------

600xrs: Typ sådär ser min också ut, ser ut som nå svart gegga. Men ska verkligen dammet kunna ta sig in i motorn sådär? :/

6

600xrs

600xrs: Typ sådär ser min också ut, ser ut som nå svart gegga. Men ska verkligen dammet kunna ta sig in i motorn sådär? :/
På burken som sitter i sidokåpan finns det några hål utan något filter alls, skulle tippa på att det är där dammet kommer in.

Försöker hitta tråden där någon drog på slp prefilter och satte nåt filter över hålen, fanns något tips där om filter man kunde använda sig av.

TyskeNPro

Välkänd medlem
28 jun 2008
462
0
16
Arjeplog
Tror väll att dammsugarfilter ska funka bra. Ska själv sätta för mina hål i luftburken med det. Sedan kommer jag även dra över en nylonstrumpa över filtret.