REV + Cudney ckit, Erfarenhet?

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
vJa som sagt, har ni erfarenhet av cudneys kitt till en 600 HO SDI ?
Bra/dålig? River remmar? etc,etc.. !

Är de lika bra som alla andra kit eller finns de skillnad?

Dela med era åsikter

EDIT, de som läst att jag har IamFredriks kitt från början: Det kittet är inte alls dåligt, och det är mest helixen från kittet jag är ute efter.

Last edited:

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Måste fråga. Inte nöjd med IamFredriks kitt?
jodå, men då ja tänkte att testa med ett annat + annat än orginalhelixen! :)
OCH just me min setup blir de svårt att få de hållas på såna varv man exakt vill (blötsnö iband puder ibland) så de blir så mycke justeringar och ja orkar inte hålla på me sånt :D

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Monterade ett Cudney kit på min rev renegade 600 ho, bytte i samma veva till en 44 matta och nonslip. Neddrevad ett kugg sedan tidigare och med Nonslip så blev de lite till. Klart rappare men jag tycker ändå att den suckar lite i djupsnö, orkar inte riktigt hålla varven. Hade förväntat mig mer bett än vad det blev. Men jag kanske inte kan begära mer av en 600a... :D

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag monterade cudnet kitt på min förra summit 600 och den va klockren. vet inte om den gick så mycket värre men alltid 8100varv oavsätt om det va en meter snö eller påsk före =) Original sackade den rejält i ricktigt ljup snö

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Okej, asså de ja har i nu går ju som satan när de e mjukt/halvskarpt men nu i blötsnö vill de inte riktit orka som ja vill, därför ja läggde ut tråden för vill veta hur det kittet är :)

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Ja det är ju när jag inte fått pilla på din helix som de inte blir sådär ;))

Nämen testa DJ istället för Cudney! Cudney har rätt branta vinklar så då kan variatorn få tungt ibland att hålla maxvarvet...

DJ > Cudney

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Lite offtopic till iamfredrik, men måste få fråga. Hur ser det kit du komponerar ut? Vad innehåller det? Om jag inte säljer skotern så kan det vara aktuellt att sätta dit då jag måste byta en hel del originalgrejer i min variation skulle jag tro. Och då kan man ju passa på att plocka ur dom där sista plushästarna man har.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.877
112
63
Skellefteå
Tänk på att Cudney Racing ligger i Ontario där dom har kanske världens finaste ledsystem. Hans kit är förmodligen utformade till att vara ledbetonade pga hans kunder till övervägande del kör enbart på led.
Ser inte många djupsnöåkare på dootalk som snackar om Cudney. Kör man däremot mest led med 32-38mm kammar och har bra fäste är CR kitten grymma.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Tänk på att Cudney Racing ligger i Ontario där dom har kanske världens finaste ledsystem. Hans kit är förmodligen utformade till att vara ledbetonade pga hans kunder till övervägande del kör enbart på led.
Ser inte många djupsnöåkare på dootalk som snackar om Cudney. Kör man däremot mest led med 32-38mm kammar och har bra fäste är CR kitten grymma.
Håller med om vartenda ord..

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Men kanske de blir ett dynamo joe kit då, men de e värst att ja hinner inte ställa in de alls före sommarn kommer typ.. :D Men va säger ni, slå till på DJ istället? Vill ju int ha nån maskin som piskar bra på led, hatar leder.. :D