jo, som hemmaförare har du alla fördelar. Men man får ändå ge dem en eloge som tog alla kontroller såpass fort.
Något som jag tycker mig ha lärt mig efter 3 ride and seek tävlingar är att man måste försöka "behålla lugnet" och faktiskt titta lite på gpsen och fundera över spårval, men liksförbannat blir det lätt stress och man bestämmer sig för att följa efter nån annan, i en riktning som "ser rätt ut vid första anblick" men är helt åt helvete.
Har man valt sina egna vägar så har man sig själv att skylla, men ändå blir det "i stridens hetta" väldigt lätt att man "hakar på" i fel riktning.
Anser att det vore bättre att få alla koordinater direkt vit start (som kåbdalis har lagt upp det), så bombar inte 50-60-70 pers mot samma område direkt (kanske).
Men såhär i efterhand har inte arjeplog rätt terräng, för att "klara av" en sånhär tävling med så lite snö, för det är så tät skog, vilket gör att det många gånger blir "trampade men dåliga leder" till var o varannan kontroll då det "bara finns en väg " visst, vissa superåkare hittade andra spår, men överlag blev det väldigt uppkört och då det är/var bottenlöst så vare mycket grus/jord/sten/träd åkning bitvis.
Ifjol tömde jag tanken och fick soppatorsk påväg mot mål, i år hade jag en kvarts tank kvar, beror väl mest på att det var hälften (om ens det ) snö mot ifjol, men extra soppa är en bra sak, samt att ha maskinerna i ordning så man slipper problem just där (bränslepumpen for på min).
Onödigt stort prisbord tycker jag det var, då priserna räckte till 50 pers eller vad det var...
1an, 2an, 3an, ska ha pris i mitt tyckte, men alla är vi olika.
Men nog hade vi kul=)