Ni som är bra på de här med bestyckning, hjälp mig en skvätt? Försökt söka men har inte hittat nå som hjälpte mig.
De är så här att den ryker så förbannat vid start, sen när den är varm å man kört ett tag så är de mycke bättre. Hur funkar det här med bestyckningen? Start (eller lågfart?), mellan å högfarts munstycken, har jag fattat det rätt??
Håller på att serva maskinen inför säsongen nu å då tog jag tillfället i akt att kolla vilka munstycken som sitter på, å de stod 360, 155 och 0.7.. Antar att de är 360 som är för högt? Original ska va 270 enligt manual, men då är de väl på högre höjder de är tänkt.. ju mindre värde innebär vad? Mindre olja? Stiften är som lite svarta så jag antar att den får för mycke olja, därav röken..
Skotern kommer mest att köras ca 100-200 möh å kanske nån enstaka tripp till kirunafjällen. Den har gått tidigare i kiruna-trakten. Vad tror ni blir lagom?
De är så här att den ryker så förbannat vid start, sen när den är varm å man kört ett tag så är de mycke bättre. Hur funkar det här med bestyckningen? Start (eller lågfart?), mellan å högfarts munstycken, har jag fattat det rätt??
Håller på att serva maskinen inför säsongen nu å då tog jag tillfället i akt att kolla vilka munstycken som sitter på, å de stod 360, 155 och 0.7.. Antar att de är 360 som är för högt? Original ska va 270 enligt manual, men då är de väl på högre höjder de är tänkt.. ju mindre värde innebär vad? Mindre olja? Stiften är som lite svarta så jag antar att den får för mycke olja, därav röken..
Skotern kommer mest att köras ca 100-200 möh å kanske nån enstaka tripp till kirunafjällen. Den har gått tidigare i kiruna-trakten. Vad tror ni blir lagom?