Hej!
Har precis renoverat motorn(mach 1 -92). Bytt alla sex vevaxellager, kolvar, packboxar mm mm. Det finns en markering för slidskivans läge/montering, vid montering passade den inte exakt under markeringen, det skilde 0.8mm från mag kolvens ÖDP för att skivan skulle passa exakt(provade att vända på skivan men utan bättre resultat). Har kört 17 mil nu och skotern går bra enligt mig, men vid låga varv går den kanske ngt orent(kanske beror på extra oljan jag hälde i tanken för inkörningen?). Frågan är om drevet på vevaxeln måste sitta i ett visst läge, vevaxeln togs ju isär vid lagerbytet, eller om slidskivans läge under markeringen går/behöver vara så exakt? Det är ju ändå ett spel mellan slidmatardrevet och drevet på vevaxeln!
Funderar även på hur trottelnålarna ska vara inställda. På min var brickorna på det översta läget, alltså snålast inställda. borde de inte vara runt mittenläget? Tacksam för svar!
Har precis renoverat motorn(mach 1 -92). Bytt alla sex vevaxellager, kolvar, packboxar mm mm. Det finns en markering för slidskivans läge/montering, vid montering passade den inte exakt under markeringen, det skilde 0.8mm från mag kolvens ÖDP för att skivan skulle passa exakt(provade att vända på skivan men utan bättre resultat). Har kört 17 mil nu och skotern går bra enligt mig, men vid låga varv går den kanske ngt orent(kanske beror på extra oljan jag hälde i tanken för inkörningen?). Frågan är om drevet på vevaxeln måste sitta i ett visst läge, vevaxeln togs ju isär vid lagerbytet, eller om slidskivans läge under markeringen går/behöver vara så exakt? Det är ju ändå ett spel mellan slidmatardrevet och drevet på vevaxeln!
Funderar även på hur trottelnålarna ska vara inställda. På min var brickorna på det översta läget, alltså snålast inställda. borde de inte vara runt mittenläget? Tacksam för svar!