Rotax 670 tips

nils_j81

Välkänd medlem
19 jan 2010
224
0
16
Örnsköldsvik
Skulle vilja skrämma upp 670n lite då jag ska sätta in en längre matta. Verkar som om många rekommenderar singelpipa för mitt behov och att det då skulle vara lämpligt med en big pipe. Verkar vara omöjligt att få tag i denna pipa, men det kanske är någon som har kolla på måtten så kanske det går att tillverka en? Hade väl helst kommit över en pipa som är avstämd så jag kan kasta ut den enormt tunga ljuddämparen!
Funderar på att köra med kortare insug, 169* skiva, enkel pipa och lite enklare portning av vehus & cylindrar.
Några synpunkter eller tips?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Körde på orginalpipa i min. Bestycka rätt, pilla med variatorerana och dreva ner två kugg så ska du se att de fortfarande kommer mata apa. Hade en 44a på min 670 och gjorde lite såna grejor istället för att trimma då de finns mkt kompetens i 670. Gör detta och du kommer bli nöjd ;)

Pinne

Välkänd medlem
15 jan 2011
162
0
6
Färila
Lätt portning av cylinder, preppade variatorer och 44 matta så har du garanterat en kanon skoter, 670 måste vara den bästa motorn rotax tillverkat . Och kraft finns de gott om. Så jag säger som Magnusson, rikta inte in dig på bara pipa osv. Utan lägg energin på drevning, matta, variatorerna och bestyckning, för där du åker så blir du säkert nöjd. :)

nils_j81

Välkänd medlem
19 jan 2010
224
0
16
Örnsköldsvik
Låter ju som att 670 var ett bra val då :) råkade snubbla över en race trimmad 670ho med borrade förgasare till 46 och jaws pipor så kör på det i vinter ;)

Pinne

Välkänd medlem
15 jan 2011
162
0
6
Färila
Den som låg på blocket för någon dag sen? satt faktiskt åh leta den nyss för ja tänkte länka den till dig, inte konstigt att jag inte hitta den! :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.887
883
113
Kramfors
Om du har dubbla jawspipor så byter du inte bort dem mot singelpipa för då losar du minst 10 hk!! Låter som den redan är trimmad så det räcker.

En bra vässad 670 med 46mm gasare och dubbla pipor kan ge 140hk!! Mach 1 (x) 670 hade den trimmningen från fabrik och skulle ge ca 140hk. En kompisare till mig har en sådan ovanlig modell 1 av 4 sålda i sverige och den går som en skållad råtta.