sätta på 307 matta på ss 440

Marko79

Medlem
19 nov 2008
20
0
1
Sundsvall
tjena!
jag undrar om det är ett stort/dyrt ingrepp att slänga på en 307 matta på min ss 440? original så är det 38x293x18.4
eller räcker det med att bara spänna till MAX :hmmmm:
vad är det som måste ändras på boggien:confused:

svårt att få tag på original matta! finns hos stenmarks men kostar 3795kr (ny)
lättare att få tag på 307 så nu tänkte jag om man skulle prova om det inte är allt för dyrt och svårt!!:cool:

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Det skilljer 14 cm. Det räcker nog inte med att bara stäcka till max.
Men det behöver inte vara så svårt, det kan räcka med att du sätter dit ett större drivhjul vändhjul.

Marko79

Medlem
19 nov 2008
20
0
1
Sundsvall
jasså det går att borra nya hål till boggin? sen flytta bak den! det visste jag inte! skönt att fixa då det inte kostar nått!
hur mycket kan man flytta boggin?
håller det?
jag får fundera på det om inte annat har UNDIE boggie förlängare till min !
om det inte räcker med större drivhjul eller vändhjul som jeppeR säger.

fick tag på en matta 307 för 400kr på blocket .

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
men de blir billigast å flytta hela boggien å de är inte alls svårt. du måst flytta 2fästen å borra två nya hål. var bara noga å mäta.

edström

Välkänd medlem
30 mar 2008
162
0
16
älvsbyn
Det skilljer 14 cm. Det räcker nog inte med att bara stäcka till max.
Men det behöver inte vara så svårt, det kan räcka med att du sätter dit ett större drivhjul vändhjul.
jo skillnaden på mattan är 14cm men mattan är ju vikt så de blir ca 5-6 cm man ska flytta bak boggien

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jo iaf, det tänkte jag inte på, så sätter du dit två tums större drivhjul och vändhjul på org skotern och spänner mattan så går det nog.

Men flytta bak boggien är billigare och går säkert lika bra!

edström

Välkänd medlem
30 mar 2008
162
0
16
älvsbyn
Jo iaf, det tänkte jag inte på, så sätter du dit två tums större drivhjul och vändhjul på org skotern och spänner mattan så går det nog.

Men flytta bak boggien är billigare och går säkert lika bra!
att byta till större vändhjul ska man inte göra för då kommer inte slidsen ligga rätt och dom kommer bara ta framtill och troligen brännafast.