Det var någon annan här som frågade hur mycket sekundären ska glappa längst axeln, när jag läste det började jag fundera på om alla sekundärvariatorer ska vara lösa eller om vissa sitter fast?
På min wildcat sitter den fast i.a.f., så frågan är ju om det bara beror på att den oxiderat fast eller om den ska sitta där?
Lossar man bulten så följer det med en rörstump som går in en bit i variatorn men längre in sitter variatorn i berg.
Sedan undrar jag också om någon vet hur man justerar oljepumpen på 92:ans wildcat 700 EFI?
Och då vill jag ha konkreta svar, inte bara att man ska kunna se två markeringar som ska vara mitt för varandra för något sådant kan jag inte se att det finns.
Anledingen till att jag frågar är att spjällhusen öppnar ca. 5mm. innan "olje-wiren" spänns och det verkar ju lite konstigt...
På min wildcat sitter den fast i.a.f., så frågan är ju om det bara beror på att den oxiderat fast eller om den ska sitta där?
Lossar man bulten så följer det med en rörstump som går in en bit i variatorn men längre in sitter variatorn i berg.
Sedan undrar jag också om någon vet hur man justerar oljepumpen på 92:ans wildcat 700 EFI?
Och då vill jag ha konkreta svar, inte bara att man ska kunna se två markeringar som ska vara mitt för varandra för något sådant kan jag inte se att det finns.
Anledingen till att jag frågar är att spjällhusen öppnar ca. 5mm. innan "olje-wiren" spänns och det verkar ju lite konstigt...