sitta närmre styret proxr800

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hur gör man om man vill sitta närmre/högre upp och kunna tanka mer än 19liter på den? vill inte bygga om på nåt styggt sätt. fattae inte att lilltanken inte gjordes högre?! (så mer sås får plats)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
lättaste är väl att köpa en tank från en vanlig edge? Är ingen pro xr expert så rätta mig om jag har fel

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag har ju en stor tank, men med den hamnar ju dynan 1 dec längre bak, ocj jag tycker styret hamnar lite väl långt bort då nör jag vill vinkla upp det med. har lilltank på nu och det är bättre men inte helt bra! vill även ha upp dynan, och den jag har ör redan höjd med hjälp av inlägg i skummet.

mvh

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Men ta och knacka till två snygga dunkfästen till tunneln.
Och sen köper du två "snygga" 5 liters dunkar.
Då har du iaf 30 liter med dig varje gång..

Och alltid 10 i "reserv".

Sett en del sånt på vissa IQ-maskiner, och det ser fan inte alls dumt ut! :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Hade jag en sån maskin idag, (hade en förr men på den stoppade jag bara om dynan hårdare och tog bort klossarna bakom stystången), så skulle jag nog fundera på att montera dyna och tank från en REV. Blir nog säkert lika bra med tank och dyna från nån IQ RMK/Switchback eller Fusion men REV-grejerna är billigare begat.

Vill du ha bygginspiration har jag för mej att det finns mängder med bilder på olika "fixade" maskiner i ProX-forumet på www.hardcoresledder.com

R

Robin

Alternativt svetsa en alu tankt med samma mått som race tanken men högre..
Kör själv med 12L dunk fastspännd där bak, stör mig inte alls och sitter fast om man surrar åt den ordentligt.