Om man har kört fast och utblåset är täckt av snö, börjar alla föggemotorer sura ner sig direkt då eller är det bara min?
Reedbladen har stor inverkan i snöåka,,,mer än vad man tror!!
Kolla upp reedbladen så dom inte tappat spänsten på något blad eller rentav någon glipar. Ju högre porthöjder man har och kortare pipor.,. Dvs modärna skotrar med trimgrader över 200 grader som dom flesta har nu så är reedbladen viktiga att dom är relativt ny.
Exempel,,,, jag rev mitt hår nu när jag tänkte testa v-force lätt beg som tillsynes skulle duga länge trodde jag :lol: Den var stört omöjlig att bestycka in ,,,, och så fort jag doppade den i sö så toksurade den.
Bytte tillslut till org reeds och alla problem försvann . Nya v-force blad skulle också funkat såklart. Men jag rekomenderar boyesen lösa blad i org korg.
Jag tror dock v-forse är extra kännsliga för dålig spännst men överlag är det viktig att ha bra spännst i bladen.
Nå men nä, ärligt. Visst äre väll så att nästan alla nya skotrar har fått sitt insug frammåt mot huven med kanaler och allt? :unsure:
mountain maxen har en plåt som orginal vid utblåset, så det går utmärkt att bocka en egen plåt och nita dit!Går det att göra något så man slipper eller iallafall minskar att den surar ner sig? ska bygga en plåt som styr undan snön vid utblåset!
Du "kvävde" motorn, ingen fara..Lånar tråden lite, hur möjlig är det att fastna med skotern och låta den gå på tomgång medan man tampar med benen framför mattan osv, ja hela proceduren man brukar göra när man kör fast, att täppa till avgasröret så maskinen slocknar och sedan inte går igång, detta hände nämligne mig idag, slocknade i princip i samma ögonblick som jag "tröck" ner framvagnen med att trampa ner skidorna, sedan när jag slet så att skotern stod på "plant" underlag gick den igång på första rycket igen. Det jag funderar över på är, varmnöp den eller var det detta som hände?
Jo! har sett fler skotrar som har en plåt eller liknande för att styra undan snön, så ska lägga dit en på min också.mountain maxen har en plåt som orginal vid utblåset, så det går utmärkt att bocka en egen plåt och nita dit!