[Ski-Doo 600 HO SDI -08] Hur spänner man kedjan?

whozi

Medlem
30 jan 2014
12
0
1
Förra vintern så skjöt hela kedjehuset och det blev att lämna in den på lagning, där bytte dom ut hela kedjehuset och allt som hör till. När jag fick tillbaka den så var den mycket rappare på gasen än innan och det var nog den roligaste körningen jag varit med om. Tog en sväng i helgen och den är inte i närheten som den var när jag just fått tillbaka den, kan det vara att kedjan har slaknat eller någonting? Isåfall hur spänner jag den och vad kan jag göra för att få maskinen rappare?

Tack på förhand!
-Whozi

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Spänna kedja:
1: Ta loss ljuddämparen.
2: Lokalisera justerskruven på kedjehuset, mot fronten och ungefär mitt på höjdmässigt sett. (Pekar snett ner mot buken och har en låsmutter).
3: Lossa låsmuttern, skruva nu åt justerskruven för hand allt som går. OBS använd INTE verktyg. Dra åt låsmuttern.
4: Återmontera ljuddämparen. KLART!

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
dra åt för hand. Lossa minst 1/4 varv innan du drar åt. Kedjan blir som en fiol sträng om man bara drar åt.

whozi

Medlem
30 jan 2014
12
0
1
Spänna kedja:
1: Ta loss ljuddämparen.
2: Lokalisera justerskruven på kedjehuset, mot fronten och ungefär mitt på höjdmässigt sett. (Pekar snett ner mot buken och har en låsmutter).
3: Lossa låsmuttern, skruva nu åt justerskruven för hand allt som går. OBS använd INTE verktyg. Dra åt låsmuttern.
4: Återmontera ljuddämparen. KLART!
Tack!, låsmuttern är det den inre eller yttre? :)
Edit: Bara sett filmer, ska ta lös ljuddämparen imorgon och kika :)