skildnad på summit 800x 01 å mxz x 800?

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
aaaha Oki Oki!!jag har ju en mxz x är den ner drevad original??hade ett kugg mindre på stora drevet såg jag när ja bytte olja å kollade skicket på drev å kättingen kan ju va någon som bytr d själv å så klart?om summit är en lös snö maskin då är väl den ner drevad för mer ork då den får arbeta väldigt mycket??åå annat tillslags varv på och andra sånna grejer??är det nå annat sådana grejer på mxz x??nyfiken på vad som skiljer mer på mxz x å vanlig mxz

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Har du ett kugg mindre på stora så är den uppdrevad, skall man dreva ner minskar man kugg på lilla drevet eller ökar på det stora sidu !!! Visst har en lössnömaskin (summit) lägre drevning och helt annan variatorsetup. Vad det gäller vad som ingick i x paketet 2001 har jag dock ingen koll på !
Men du kan ju jämföra själv här:
http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=567a4a50-948c-44ea-b0b9-2cf4a42331d2

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Jaha oki Oki fan har dom drevat åt fel håll jaja får pröva å kolla om de är nå ork i maskineriet när snön kommer sen!!om den kommer Haha nej men så får ja väl köpa drev å dreva ner han rätt var det två kugg man kunde dreva ner va sen lär men korta kedjan har ja för mig??

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Oki Oki tack för infon!!å hoppas de rasar ner mycket snö nu i Ludvika Borlänge området!!dom som bor högre upp behöver väl inte oroa sig