Skotern är ett problem??

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Jag tog mig friheten att göra en ny liten tråd, för jag tycker att det är så svårt att bli hörd i det gamla..=) Jag tycker att leden bör lägga ner "skotern är ett problem" tråden!
Jag satt nyss och läste igenom allt, aningen slöseri med tid kan man säga, utan att överdriva!

Det finns EN talare som tycker att skotern är ett problem, som vi nog alla vet så är det ju Jonkevidbron. Som iofs skriver ganska välformulerat, men vad spelar det för roll om innehållet är struntprat?! Förutom Jonke vem är det då som skriver? Jadu 30% av dem som svarar är folk som egentligen inte borde öppna sin mun. Som bara skämmer ut oss skoterförare och ger Jonke vatten på sin kvarn! Det kan inte vara svårt för Jonke, med sitt relatvit välvårdare språk argumentera sönder ett par skoterfjortisar som inte har högre diskussionsförmåga en ett barn på förskolan. Låt mig ge några exempel hur det kan låta när dessa personer börjar argumentera;) "Du är juh tamejfan dum i huvet", "Surgubbe!!!!", "jonkevidbron måste vara tidernas pucko", "lägg av med det här skitsnacket nu ... annars blir det full pelle i varenda skidspår jag hittar i vinter", "griniga ##### 08:eek:r kommer upp till fjällen i norr, för att åka skidor i naturen och då vill dom ha tyst.
Men för helvete, norrland är väl ändå inget ##### semesterparadis för trötta 08:eek:r!?" så kan jag fortsätta ett bra tag, men har inte orken..;) Resten som svarar, svarar relativt tålmodigt och seriöst på Jonkes alla påhitt och dom tycker jag gör det bra! Men, det finns alltid ett MEN, vi kommer aldrig, inte så länge solen lyser på vår jord att bli överens med Jonke. Han har sin åsikt, vi har våran! Den tråden ger endast oss skoterförare i allmänhet dåligt rykte. Så nu kommer min vädjan till skoterleden.net att en gång för alla ta bort den onödiga tråden "skotern är ett problem". Tack för ordet.

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det är väl inte jonke som ger skoteråkarna problem! Det är vi själva som gör detta, genom att vissa skoteråkare inte kan visa hänsyn.
Det är min syn på saken, se att det debateras olika områden här är väl inget problem man läser vad man vill vart man vill.
Enkelt va...

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Har jag sagt att det är Jonke som ger skoteråkarna problem?? Hm, du har en förmåga att prata aningen luddigt!
"Det är min syn på saken, se att det debateras olika områden här är väl inget problem man läser vad man vill vart man vill." Vad menar du?

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Ingen tvingar dej att läsa jonkes tråd.
Nej du har inte sagt det men du hävdar att det inte är bra att debatera detta ämne(jonke skidåkning vs skoter) här på detta forum efter som du vill att de ska ta bort tråden.
Om det nu är samma Johan?

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Nää, men jag är väl som andra, nyfikna, det var bara ett konstaterande efteråt att det var att ödsla min tid! Det jag hävdar är att det finns folk som skämmer ut oss skoterförare när de diskuterar, och vi kommer ju ändå ingenvart, så jag förstår inte varför man bör ha kvar tråden!
Jepp, samma johan.. still going strong..;)

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det håller jag med om, vissa svar är ju superintelegenta (ööööö moped typ asså).
Jag är inte häller så bra på att skriva men tycker att det är kul.

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Precis.. men huvudsaken är ju att det är kul, och att man försöker vara lite seriös.. ;) Näää, nu väntar sängen..;) Go natt

J

jaeg ee knaees

Jag slänger gärna i lite mjöl åt ponken vid bron, bara han sedan bjuder tillbaka

J

jonkevidbron

Kul träd det här. Jag mäste ge ett stort erkännande till Bacon som hävdar att det finns ett egenvärde i att åsikter får brytas mot varandra. All heder åt honom. Vi har olika åsikt skotern men vi har tydligen samma åsikt om yttrandefrihet och det gör mig jätteglad.

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Joo, det klart att du blir nöjd så länge det finns någon som inte uttrycker sitt missnöje över att du härjar här på sidan. Det här med att åsikter byts med varadra, det vet jag inte om jag kan hålla med om..;P Vi vet ju vad du tycker i frågan, du tycker att skotern ska begränsas, all nöjesåkning ska förbjudas osv. Det tycker ju inte vi, och det hoppas jag att du vid detta lag förstått. Annars blir jag en gnutta orolig över dig. Tycker du att diskussionen ger någonting nuförtiden? Ditt budskap i början var väl helt okej, alla har ju rätt till sin egen åsikt! Men nu tycker jag att du bara står och stampar på samma fläck. Det är då min åsikt!

T

TP

Du skall vara jävligt glad att alla 08:eek:r och andra turister vill åka till "Norrland" för att spendera en massa pengar. Tänk om ingen åkte upp söderifrån? Då fick ni klappa igen vartenda hotell, skidbacke, skoteruthyrare, bensinstation mm. Massor av folk norröver har sin inkomst från turisterna. Sverige är så stort att det finns plats för alla, både skoter och skidåkare skall ha rätt att vistas i norr.

J

jonkevidbron

Åhh, jag blir så less.. alla tar mitt fina nickname...=( Jag lovar och svär jag är inte homosexuell.. jag gillar bara att känna på nakna män...*ler blygt

J

jonkevidbron

Glömde tyvärr säga att suga #####
är underbart efter en dag i spåret!

C

chobb

TP. DU menar alltså att norrland överlever tack vare 08:eek:r som kommer hit å turistar! Och sveriges basnäring och energi de senaste 40 åren, hm...skog & malm...vattenkraft osv. Så sitter d folk där nere å plöjer ner miljarder i nått ##### fiasko telekom eller annat skit?!

J

jonkevidbron

Tycker faktiskt att nu när snön smälter
och skiddagarna blir färre känns det som
om det är dags att tacka för mig den
här säsongen.
Har haft flera trevliga samtalsämnen
allra helst med dig Bacon.
På återseende mina vänner!