Skoteruthyrning i Åre?

Wolu

Medlem
27 mar 2007
5
0
1
Hej!

Jag och ett gäng vänner åker från Stockholm -> Åre om några veckor och är sugna på lite skoteråkning. Jag själv har en egen skoter på annat håll, men skulle vilja att mina 5 vänner får iallafall pröva på.
Så jag undrar om någon vet var man kan hyra någon 100+hk maskin i Åre bara över en dag utan att ha förarbevis, och slippa någon larvig guidad tur?

MVH

Wolu

Medlem
27 mar 2007
5
0
1
Tyvärr har ingen av oss förarbevis för terrängfordon eller har tagit körkort innan Jan 2000. Hittar förresten ingen info på shadysledders.se om uthyrning :/

ZL_600

Välkänd medlem
Tyvärr har ingen av oss förarbevis för terrängfordon eller har tagit körkort innan Jan 2000. Hittar förresten ingen info på shadysledders.se om uthyrning :/
Nähä nä då kan de bli lite problem att hyra skoter faktiskt. shadysledders är ingen uthyrning, om du tittar lite närmare på mitt inlägg så ser du att de är ett streck mellan skotercamp och shadysledders länken. så shadysledders länken är min signatur.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Om man inte har förarbevis eller körkort utf. före 2000 är väl enda alternativet att åka med guide.
Guidade turer kräver inte förarbevis.
Det kanske går att få till en mer "äventyrlig" guidad tur...

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tror det blir väldigt svårt att hyra skoter utan förarbevis. Ni kan ju kanske lyckas lura till er några skotrar genom att påstå att ni har förarbevis men smäller ni då en skoter så kan försäkringsbolaget bli kinkiga och vägra betala.

Gissa vem som då får betala!