SKS 500 -00 som "böööar"

byakrigarn

Medlem
27 mar 2010
12
0
1
Luleå!
tjenare jag har nyss köpt en sks 500 -00 men den bööar på låga varv precis som om den får för mycke soppa :hmmmm2: någon som vet vilken bestyckning man ska ha på dom för att dom ska gå som bäst? eller något annat som man kan göra på den

Tacksam för svar :)

// Andreas

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Bööar den eller bluddrar den? =) Bööar den som i motar? Då kanske det får för lite soppa.

byakrigarn

Medlem
27 mar 2010
12
0
1
Luleå!
Bööar den eller bluddrar den? =) Bööar den som i motar? Då kanske det får för lite soppa.
nja jag skulle nog ha skrivit blöddrar. det är som att den får för mycke soppa på låga varv. men när man kommer över 5500 varv så stickerden iväg fint

byakrigarn

Medlem
27 mar 2010
12
0
1
Luleå!
nja jag skulle nog ha skrivit blöddrar. det är som att den får för mycke soppa på låga varv. men när man kommer över 5500 varv så stickerden iväg fint

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
Kollar remmen kan vara utsliten. eventuellt ställ ner nålarna ett snäpp. eller gå ner två snäpp på lågfarten. Handlaren vet oftast vad som är bäst för din maskin. KOLLA REMMEN detta är PRIO 1!

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Jag har en likadan och min är bestyckad som följer: Högfart 350 lågfart 35 nålen i mitten. Kolla först stiften och utgå ifrån det. Bruna = bra, svarta = för mycket soppa/eller olja, vita = för lite. Rengör förgasarna ordentligt, blås ur alla munstycken och inlopp utlopp bensin. Kolla så att reedsen sluter tätt. Tipset om startgas har du redan fått såg jag annars är ju insugsgummina en klassiker...
Jag har haft samma bekymmer men jag tror att jag är lösningen på spåren. Min skickade soppa bak in i luftburken pga att reedsen inte slöt tätt..

byakrigarn

Medlem
27 mar 2010
12
0
1
Luleå!
tack så hemskt mycket för hjälpen. mina stift var svarta dvs för mycke soppa. jag har öppnat förgasaen och jag har högfart på 370 men sen finns det 2 munstycken till ett som det står 155 på och ett litet som jag inte hittar någon märkning på. det måste väl vara lågfart?

jonteponken

Aktiv medlem
27 dec 2009
62
0
6
Skellefteå
Jepp! Det lilla är lågfart. 370 högfart och 45 lågfart, nålen i mitten är original . Men generellt så är de ju lite överbestyckade... Håll bara koll på stiften

byakrigarn

Medlem
27 mar 2010
12
0
1
Luleå!
Nu har jag bytt till 350/35 och har varit ute och provkört. tyvärr så börjar stiften skifta mot vitt. kan det hjälpa med att bara skruva på bränsleskruven på förgasaren?