Skulle ni våga köpa....

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.399
181
63
Offerdal, Jämtland
....en summit t3 som har till viss del har legat under vatten? Den går som den ska men den har bevisligen fått i sig vatten i motorn och åtminstone högra halvan av maskinen har legat i blöt.

Är det någon som har erfarenheter av sänkta 800 e-tec motorer? Tänker mig att det är en ganska avancerad motor som kan vara ganska känslig.

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.399
181
63
Offerdal, Jämtland
Känner väl också så, det dräller av skotrar just nu så ska man ändå slanta upp drygt 100 000 så kan man ju lika gärna köpa en som ser OK ut. Den här förekom i diverse filmer varpå den ena filmen visade den delvis sänkt...don´t underestimate youtube... bara en slump att jag såg den faktiskt. Sen kanske det inte är något fel på den ändå men jag chansar inte till det priset.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Elektronik drabbas hårt av vattenbad eller bara fukt. Polaris vars spridare ofta pajar pga smältvatten i ett kontaktstycke redan när den används normalt, BRP har ju haft enorma el problem med sina V-1000 pga oxidering osv.

Nej, minsta indikation på att den varit utsatt för i princip annat än farmors årliga fisketur så är det bara att kolla efter en annan skoter... Det finns så enormt många och en billig skoter blir tyvärr oftast ruggigt dyr i slutändan. Förutom alla problem.