Jag använde en TekVest Rally Pro förut men den är liksom den vanliga Freestyle inte kompatibel med nackskydd. Då jag använder ett Leatt nackskydd ibland så blev det då en Leatt Body Protector 5.5 jacka som funkar med nackskydd. Det jag gillar med båda dessa är att de båda har sidoskydd för revbenen vilket jag uppskattar, många skydd förutsätter att man bara slår i bröst och rygg. Det känns som att TekVest har bättre sidoskydd än Leatt då den omsluter hela överkroppen, men det gör också att man känner sig mindre rörlig i överkroppen med den och den är lite varmare i alla fall i jämförelse mellan de två modeller jag har använt. Leatt Body Protector 5.5 har ju hårdplastskydd på både axlar och armbågar vilket är skönt att ha då träd är hårda, men plast väger och min Leatt Body Protector 5.5 väger 2,6 kg att jämföra med 1,8 kg för min TekVest Rally Pro. Vad jag har sett så är det få skydd som erbjuder någon form av skydd för sidorna så skulle jag köpa nytt skydd idag så skulle mitt val fortfarande hamna på Leatt Body Protector 5.5 eller den nya Leatt Body Protector 6.5.