Slangar från oljebehållaren

Sotis

Medlem
11 jan 2009
24
0
1
Västerbotten
Hej!

Jag funderar över vad smörjer de två slangarna som går ut på sidan från oljebehållaren?

Sitter en i botten av behållaren som går till oljepumpen, men får man inte släppa oljenivån under de på sidan eller?

Skotern är en Summit 583 -95

Mvh Marcus

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hej!

Jag funderar över vad smörjer de två slangarna som går ut på sidan från oljebehållaren?

Sitter en i botten av behållaren som går till oljepumpen, men får man inte släppa oljenivån under de på sidan eller?

Skotern är en Summit 583 -95

Mvh Marcus
Smörjer axeln till slidmatningen samt... eeehhh... Fan. Hjärnsläpp. Det var nåt mer också, tror jag...:hmmmm2: Trött i mössan efter 29 mil på skotern idag. Återkommer om poletten trillar ner! :eek:

Sotis

Medlem
11 jan 2009
24
0
1
Västerbotten
Smörjer axeln till slidmatningen samt... eeehhh... Fan. Hjärnsläpp. Det var nåt mer också, tror jag...:hmmmm2: Trött i mössan efter 29 mil på skotern idag. Återkommer om poletten trillar ner! :eek:
Jag är nyfiken hur det där riktigt funkar.
Sitter det någon typ av pump som pumpar oljan till axeln eller?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Nix det får den ej, och tänkas på att om du någonsin kopplar ur dessa slangar av någon anledning så måste du fylla upp slangarna med olja innan du startar motorn och även lufta ur oljepumpen.

UGJ

Ny medlem
2 apr 2008
4
0
1
Den översta slangen sitter ju just under max nivåmärkningen på behållaren... så man får fylla olja var 7-8 mil...??? märkligt.

( har också en 583 från 95.)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
oljenivån får inte gå under den övre oljekanalen på motorn, de gör inget om de kommer under de övre hålet i oljebehållaren..