Strömsund!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Först tänkte jag höra hur många här på forumet som bor i kring Strömsund.

Och sen tänkte jag se om någon härikring skulle vara intreserad av att träffas under vintern å ta en tur? :) Tänkte så man får lära känna lite fler här på forumet :D

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kul att iaf några är intreserade :)

Antonol: Visst är det en ZL600 motor du sätter i den va? Mkt jobb kvar på den elr?

dhenniz: Vanlig servis av slitdelar eller?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Japp, en ZL/ZR 600, förgasarmodellen. Än så länge är den ett tomt chassie, men snart finns alla delar som krävs. Motorbussningarna kommer nu i veckan.

Har gjort en skiss på hur jag förväntar mig att den ska se ut:

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
fick ni mycket snö förra året? isåfall kommer jag dit, bor väll bara 3mil ifrån tror jag :p
5minus igår :p

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Jag hade otroliga problem med överkuggning mot slutet av förra vintern, så i sommar har jag, bytt till nonsliphjul, och bytt ut mattan med 18mm kammar till en med 25mm kammar, höjt styret, höjt dynan, höjt boggien en liten aning, kalibrerat förgasarna, bytt lite lager och bussningar och balataremmar i boggien, slipat lite på variatorn. lappat ett hål i dynan.

gamla mattan hamnar på en gammal ET 340 jag håller på förlänga.

tog ut raticen ur garaget igår, nu är den klar för vintern.

skulle lagt in en bild men jag har de kvar på mobilen än och sitter på jobbet.

Förra årets snömängd kan man inte klaga på, får vi lika mycket i år är jag nöjd, får vi mer är jag överförtjust.

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Hälst på ett lov. Typ sport/Påsk lov skulle passa för mej då jag är där då !:)

Och eftersom det är några som bor lite i området runt strömsund så kanske man kunde ta de någon stans i mitten? Typ Styggråka (Stavning) om ni vet vart de är ? :)

bian

Välkänd medlem
4 nov 2006
108
0
6
Jämtland
Kompisen har stuga i Öjarn , där vi är några ggr/ år. Vi är på om det går :)
Jag känner också några som har hus i öjarn där jag brukar vara några grr på vintern. Trodde aldrig att man skulle träffa någon från öjarn som satt på snowmobile..:p