Styrhöjare till rev GTX -05

bergh2

Medlem
24 nov 2008
6
0
1
Hej!

Jag har en 500ss GTX -05 som jag vill höja styret på. Har redan vinklat upp orginalet vilket hjälpte lite. Men vill gärna höja mer.

Är det någon skillnad att montera styrhöjare på en GTX jämfört med andra REV modeller?
Vill gärna ha kvar alla funktioner på styret som jag idag.(handtags värmare osv.)
Kan man bara montera styrhöjare och behålla orginal styret?
Om man väljer att montera ett helt nytt styre, går det att få handtagsvärmarna på den då?

Hur skulle ni göra?

Tacksam för svar!

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Flytta styrstången framåt.

REV modellerna har två olika lägen för att montera styrstången i och Touring modellerna har styrstången i det bakre/lägre läget.

Genom att flytta styrstången framåt/uppåt så hammnar automatiskt styret i en högre possition.

( På vissa modeller är dock inte hålen för det andra styrstångsläget uppborrade ifrån fabrik !
Dock väldigt lätt åtgärdat. )

- - - - - - - -

Kolla även här : http://www.olesmachine.com/

.

bergh2

Medlem
24 nov 2008
6
0
1
Tack för svaret.

Är nybörjare på det här med styrhöjare.
Men det du föreslår är att använda sig utav orginalstyret och bara flytta styrstången i det främre/högre läget?

Men om jag vill montera ett helt nytt styre med höjare så ska det fungera lika bra som på vilken REV som helst?

Kan man få dit orginal knappar och värmare på ett nytt styre och få det att se bra ut?

Som sagt, nybörjare...