Summit 600 99 vill bara gå på en cylinder när man startar

Vikk

Medlem
25 mar 2008
8
0
1
Hej! Har ett problem, min ski-doo Summit 600 vill bara gå på en cylinder när man startar den, efter ett tag kan den börja gå på två som vanligt. Förgasarna är kollade och rengjorda, kompet i cylindern är kollat och det var bra. Kan inte hitta nåt fel, vad kan det vara? tilläggas kan att den är nyrenoverad (nya kolvar, även renoverad vevaxel) och den hade samma beteende precis innan jag tog isär motorn(gjordes i förebyggande syfte då den gått sina mil).

Tackar för all hjälp i förväg!

Vikk

Medlem
25 mar 2008
8
0
1
Har inte sett något läckage, och första gången jag startade upp den efter renoveringen då gick den fint på två, efter det har den bara vilja gå på en när man startar upp den. Den tänder på båda och får bensin, kan inte vara något annat fel i tändningen?

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Tändspole/CDI men brukar ju vara tvärt om då... hur är choke vajern justerad och så ?... kan ju vara tändrelaterat eller att den får bättre komp när den blir varm och expanderar

Vikk

Medlem
25 mar 2008
8
0
1
Choken är okej, det är kollat. Kompet var 9 på båda, och stiftet var blött, nya stift dessutom! Kan det ha med att göra att jag blandade lite olja direkt i tanken (rekommenderas vid inkörning) att stiften slår igen på nå vis, vore konstigt iofs eftersom den hade samma problem innan jag gjorde renoveringen..